Senaste nytt

Men vad gör man i Prag egentligen?

Johan_G

Medlem
Hej på er.

Min brors sambo håller som bäst på att planera en liten överraskning till hans födelsedag. Planen är att vi ska samlas ett gäng och släpa med honom till Prag. Till saken hör det att den enda i sällskapet som tidigare varit i Prag är just denna bror så jag kan ju inte riktigt fråga honom eftersom det skulle äventyra själva överraskningsmomentet.

Då är det tur att BC.se finns, därför ställer jag er frågan: Vad gör man i Prag?

Att det är ett utmärkt ställe att dricka öl på har jag förstått men man vill ju gärna hitta på något mer än så. Det lär finnas gott om gamla hus att titta på men jag misstänker att min bror redan har betat av den biten, finns det någon udda rundtur, jättekonstigt museum, bo på hotell som spökar eller något annat oväntat som vi kan äga oss åt? Eller ska vi bara släppa lös bror min och följa i hans fotspår?

Tips, trix, idéer och funderingar mottages tacksamt :)
 

Jonas C

Medlem
Prag är en mycket trevlig och intressant stad att besöka. Jag skulle rekommendera en prommenad över Karlsbron, ett besök på Franz Kafkas museum och en god Gulasch på ett mysigt café. Sen är ju staden känd för sitt nattliv, om det är det ni är ute efter.
 

Mickey

Medlem
Dem har en vindtunnel i Prag som man kan göra akrobatiska konster i. Har inte testar själv men min lärare var där i november i fjol och sa att det var en mäktig upplevelse. Länkar en video på hur det kan se ut när proffsen kör en runda.

[video=youtube;_XxyZ0oGJ8M]http://www.youtube.com/watch?v=_XxyZ0oGJ8M[/video]
 

Hasse E

Medlem
Absinthprovning på Bar Rodzla, en bit utanför det mest centrala Prag. OBS! Se till att minst en deltagare inte är med på själva provningen, för säkerhets skull......;) Ta en taxi men se upp med taxichaufförerna.......begär ett fast pris, Prag är en stor lurendrejarstad när det gäller taxi!
 
Toppen