Senaste nytt

Men vad gör man i Prag egentligen?

Kevinator

Medlem
Skall själv till Prag med en kompis i mars och tänkte äta gott på en Michelinkrog om vi får plats. Skall finnas två stycken. La Degustation | AMBIENTE
Menu - Alcron Praha
Har bokat två nätter på detta hotell: Alchymist Grand Hotel and Spa Luxury accommodation in Alchymist Grand Hotel and Spa the distinct Prague hotel ? The Alchymist Grand Hotel & Spa
Jag har provat båda michelinkrogarna. Kan varmt rekommenderas!! Minst lika bra kvalite som i Sverige till halva priset!
 
Prag är en fantastiskt fin stad där man ganska enkelt kan slå ihjäl en hel del tid. Många har kommit med bra tips och bara att man kan äta otroligt gott för en otroligt billig peng gör det till en stad värd att besöka.
 

famhanssons

Medlem
Jag lånar denna tråd.

Ska till Prag i mitten av januari. Har 2 frågor:
  • Vad gör man om man har en em o kväll?
  • Slutar SAS flyga dit i januari?
 

Johanna

Medlem
När det gäller till och från flygplatsen få driver Czech Airlines med Cedaz en shuttle buss så går direkt till gamla stan och V Celnici, gatan mellan Marriott och Hilton Old Town, en bra och smidig lösning i havet av alla fula taxibolag. Annars är spårvagn ett mycket bra sett att se staden, glöm inte att köpa biljetter och VALIDERA innan i spärrarna på tunnelbanan och i automater inne i spårvagnen.
Kan alla ta den här shuttlen eller är det bara de som åker med Czech airlines?
 

Johanna

Medlem
Den körs av Cedaz så man behöver inte att vara Czech Airlines passagerare.
150 CZK per vuxen per riktning.

Cedaz - Public shuttle bus from airport to the centre of Prague
Tack, bra pris och landar nära Hilton där vi bor.

Eller så kör man påPrague Airport Transfers – Taxi and Shuttle Transfers – Free City Tour , dom är sjukt bra o göra med samt att man får fast pris direkt till hotell osv, alltid använt dom vid våra resor till prag
Det hade varit ett alternativ om vi hade varit flera men nu kommer vi från olika håll och med lång tid mellan. Nu ska vi bo på Hilton Old Town och då verkar den där bussen ändå gå nästan dörr till dörr.

Tack för mycket bra hjälp. Får se om det går bra för mig i praktiken med.
 
Toppen