Senaste nytt

Men only?

Svenska73

Medlem
Jag är tjej och beter mig som George Clooney i Up in the Air. Min man är helt ointresserad och förstår inte strategin med poäng etc....
 

Mikael

Medlem
Min fru har gått från att vara helt ointresserad till att - efter ett par resor i business class inklusive några väldigt trevliga lounge-besök - visa förvånansvärt stort intresse.
"Har inte US Airways någon ny 100% rea snart?"
"Kan vi inte stanna lite längre i loungen i Istanbul nästa gång?"
"Vilka andra Star Alliance-bolag har flatbeds på sina långrutter i business class?"

Jag bara häpnar... :)
 

Jacob

Medlem
Har jag rätt då jag har en känsla utav att BC är klart mansdominerad.
Vore därför kul att få reda på fördelningen män/kvinnor som är medlemmar.

Gissar på 95/5 eller något liknande i könsfördelning.
Någon formell kvalitativ statistik finns inte, skulle faktiskt vara kul att göra en undersökning på vad det är för folk som är här, anonymt förstås.

Men kan se lite demografi på de som gillat vår Facebook sida och där är fördelningen ungefär 80/20 män/kvinnor.

Ingen aning varför det är så snedfördelat. Ska det vara en typisk manlig sak att resa och samla poäng?
 

Svenska73

Medlem
Tyvärr så om jag skulle gissa så är fördelningen pga att många av oss tjejer väljer bort jobb som innebär många tjänsteresor under småbarnsåren. När jag var singel och jobbade i Amerika flög jag IAD-SFO 2-3 gånger per månaden utöver kortare resor. Det jobbet hade jag tackat nej till idag eftersom jag har 3 barn. PGA barn och familj har jag valt ett yrke som innebär 0 tjänsteresor. Allt mitt resande idag är privat därav har jag enbart Silver status tex. Det är klart en omställning från förr i tiden då jag var United 1K och de rullade ut röda mattan när jag kom:)
 

forastero

Medlem
Jag tror att forum generellt vänder sig mer mot män tyvärr. Det är min erfarenhet med få undantag (tex Familjeliv).
Min erfarenhet är att det beror mer på inriktningen på forumet. Jag är medlem både på forum som har massiv övervikt av kvinnor och forum som har massiv övervikt av män och jag har inte alls intrycket att forum generellt är mansdominerade, utan demografin verkar bero mer på temat som avhandlas än mediet.

Däremot skulle jag gissa att det finns fler manliga businessresenärer än kvinnliga businessresenärer (bara utifrån mina egna intryck då), så det borde vara en bidragande orsak till könsfördelning just här. Även om inte alla här reser i jobbet, jag gör t ex inte det.

För övrigt är det ju många som har könsneutrala nick, så ett forum kanske verkar mer enkönat än det faktiskt är (beroende på hur man tolkar nicken i sammanhanget).
 
Toppen