Senaste nytt

Mellanmål på gång

011430121

Medlem
Är polarrullen samma sak som den så eftertraktade renklämman jag läst så mycket om här på forumet, men själv aldrig sett? I så fall är det kanske värt att ta en liten uflykt, bara för att få smaka!
Renklämma är Guds gåva till SAS resenären, vad vi har slagits för att den skall komma tillbaka, det finns en variant för de som äter vego mat och den innehåller ost. Du har något fantastisk att uppleva framöver.
 

SASmackan

Medlem
Renklämma är Guds gåva till SAS resenären, vad vi har slagits för att den skall komma tillbaka, det finns en variant för de som äter vego mat och den innehåller ost. Du har något fantastisk att uppleva framöver.

Jag fick en renklämma på väg över till San Francisco från CPH i september. Väldigt fantastisk och också ett trevligt samtalsämne med kvinnan från Hawaii som satt jämte mig. Hon var ytterst tveksam till att äta Santa's Little helper och tyckte det var sjukt exotiskt. Dyker den upp i standardsortimentet för 30 SEK så blir det åka av.
 
A

Aurora

Guest
Någon på BC som har recept på icke industriproducerade:rolleyes:

Klart jeg har. Men skal en god gammeldags nord-norsk lefse tilbys hos SAS' samtlige avganger på innenriks, utenriks og intercont, må du nok legge på 200kr på samtlige billetter for å dekke produksjonskostnad. En "mellom-industri-producerad" lefse (det vil si at en mindre, men lokal produsent. Som selger frosne lefser i butikken) på bare 200gram koster sånn ca. 150NOK. I en vanlig matbutikk.

Lefser er big business, og de koster sin verdi i sukker og fett.
 
Toppen