Senaste nytt

Mellanlandning med övernattning, vad händer med bagage?

jth

Medlem
Du kan aka Heathrow Express fran T5 till T3, detta skall vara gratis.

Jag vet inte om expressen är gratis, men det är iallafall gratis att åka med Underground mellan T5 och T3, gjorde detta förra veckan. Det krävs dock att man har ett oystercard, men det behöver inte vara några pengar laddade på det.
 

AABack2ARN

Medlem
heathrow Express är absolut gratis.

Ett annat sätt som går att göra (men kanske inte är helt ok) är att när man kommer från T3 och skall till T5 kan man följa skyltarna för connections all terminals. Ta bussen till terminal 5. När man kommer upp från bussgaten kan man vika av till vänster och då komma till passkontrollen. Fördelen är att det går fler bussar "airside" än det går Heathrow Express "landside". Men i gengäld är passköerna ofta längre i Terminal 5 än Terminal 3 så vitt jag upplever det. Så jag vet inte vilket som är snabbast...

Jag tror inte det motsatta går (T5->T3) för när man kommer upp i T3 finns väl inga skyltar till immigration - den separationen har skett tidigare. Eller?

Tänk vidare på att man ofta behöver passera AA incheckning på utresan ÄVEN om man har boardingkort hela vägen. Detta för att AA vill notera baggagetaggar och ställa sina säkerhetsfrågor. Detta kan göras i incheckningsområdet eller i transferdisken.
 

i6niol

Medlem
Har en påskresa bokade med SAS GOT-ARN-BCN med övernattning på Arlanda och skulle gärna låta bagaget förbli incheckat över natten. Gissar att det inte är några problem?
 
Toppen