Mellanlandning med övernattning, vad händer med bagage?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Jockezona, 26 December 2014.

1. Jockezona

Jockezona Medlem

Tänkte boka en resa för 4 personer i Juni.
    Flyger från GOT via Heathrow till LAX.
    Flyget från GOT anländer Heathrow 22:35 och flyget till LAX avgår 12:15 dagen efter.
    Jag anar att båda planen ankommer /avgår från terminal 5 men jag är inte säker.

Om jag bokar denna resa och kör en hotellnatt på Heathrow måste jag då checka ut/in mitt bagage eller ligger det och väntar tills flighten dagen efter?

Resan bokas via British Airways men det är American Airlines som flyger Heathrow-LAX båda vägarna och British Airways flyger GOT-Heathrow båda vägarna. Vi kommer flyga economy om det spelar roll.

2. Peter65

Peter65 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde nåt likanande för ett år sen, var då GOT-LHR-HKG, allt med British Airways.
    Var inga problem att få det incheckat hela vägen, fick även boardningkort till nästa flight.
    Förvisso flög vi business, men tror inte det spelar någon roll

3. Treo

Treo Medlem

Om ni har mindre än 24 h uppehåll får man det incheckat hela vägen (men om man säger till kan man få det incheckat bara till LHR). Klass och bolag spelar ingen roll. Tänk bara på att packa övernattningsväska :rolleyes:

4. Homer

Homer Medlem

Last edited: 26 December 2014
    agehall gillar detta.
  5. hoss

hoss Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som föregående inlägg redan påpekat, man får välja själv vid incheckning om stoppet är kortare än 24 timmar. Vill gärna rekommendera Arora Hotel vid Heathrow. Gratisbussen till/från terminalerna stannar utanför hotellet. Det finns bar, restaurang och rum med god standard, särskilt om man jämför med city-hotellen.

6. trekker

trekker Medlem

American Airlines flyger fran terminal 3.

7. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill slänga in en brasklapp här, detta är ingen unviersell regel vid transfers. British Airways här i stockholm har inga problem med att "shortchecka" (som det heter) väskorna vid längre byten. Däremot är amerikanska bolag (läs American Airlines) ofta ovilliga att göra detta. Tex när vi flög från Hawaii sist var det helt omöjligt för dom att shortchecka till LAX, trots att vi hade en övernattning där. Vi fick lägga det vi ville ha över natten i handbagaget medans våra väskor fick sova över i bagagesystemet på LAX.

8. Jockezona

Jockezona Medlem

Det var tråkigt för vår del. Har beställt resan och hotel och dum som jag är antog jag att båda flög från T5.
    Bokade Hilton vid T5. Blir det bökigt att ta sig till T3 eller är det en enkel taxi/bussresa? Har aldrig varit på T3.

Vill även förtydliga att jag helst av allt vill att bagaget är incheckat hela vägen. Kommer ha en "overnightbag" som handbagage.

Det borde väl inte spela roll om man ankommer T5 och avgår från T3, med bagaget tänker jag.

9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  10. trekker

trekker Medlem

Du kan aka Heathrow Express fran T5 till T3, detta skall vara gratis.

Jockezona gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!