Meget kø/ventetid på Ninoy Aquino (Manila Airport)?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av LarsCph, 20 September 2016.

1. LarsCph

LarsCph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej forum :) Jeg rejser til Manila igen i November i år og blev advaret om at der er ændret i emigration processen derude så det nu tager meget (som i 3-4-5 timer!! :eek:) lang tid at komme igennem emigration formaliteterne. Er der nogen som har været forbi for nylig som kan sige noget om det?

Det plejer at være ganske smidigt syntes jeg, typisk under 15 minutter på de tidspunkter jeg har haft rejst.

Agö gillar detta.
  2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    LarsCph gillar detta.
  3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. CLAES OSCARSSON

CLAES OSCARSSON Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En kompis var där för 3veckor sedan.3 timmar tog det enligt honom,han vet ej varför?

5. Manillas flygplats är väl den som är helt outstanding sämst på allt. Jag blir inte ett dugg förvånad om deras logistiker har förändrat immigration från ca 15-20 min till 3 timmar+. Den är så kass så den borde inte få ha en IATA-kod!

6. NotRyan

NotRyan Medlem

I juli gick det hur smidigt som helst, och nej @Ubbe NAIA är inte såå dålig längre, det enda jag blir frustrerad på är trafiken utanför terminal 3.

3 timmars väntan för immigration har jag aldrig varit med om i alla fall, jag brukar vara igenom på 5 minuter...

Smuffe och LarsCph gillar detta.
  7. LarsCph

LarsCph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jeg har været igennem NAIA 3 gange i 2015 og 1 gang i 2016 og har ikke haft nogen problemer heller. Altid ganske smidigt når først man kommer igennem trafikken og ud til lufthavnen. Jeg krydser fingre for at det bliver en gentagelse i November :)

8. JohanA

JohanA Medlem

Flög för några veckor sedan. Immigration tog 30 sekunder. Vid avresa var det dubbelt så lång väntetid vid passkontrollen. Ankom T1, avresa från T3.

9. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte hört något om flera timmars väntetid heller.
    Med tanke på att Filippinerna satsat på mer turister t ex längre turistvisum vore det märkligt.

10. LarsCph

LarsCph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det er er nok bare et (forkert) rygte jeg har fået så. Tak for jeres input.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!