Senaste nytt

Medlemsrecension: Sex dagar i Hong Kong med en sexåring

BusinessClass

Redaktör
Av Börnen Lördag Som våra resor brukar så började även denna resa med flygbuss. 09:55 lördag morgon klev vi på och åkte till Skellefteå flygplats. Väl vid incheckningsdisken blev vi lite förvånade då agenten hävdade att frun redan hade boardat! Det trodde inte jag på, hon stod ju bredvid mig. Efter lite strul och koll…
 

Lasse Kongo

Medlem
Tack för en grym recension. Ska till Hong Kong i December med min sambo och våran då 1-åriga dotter. Är Disneyland nåt att ha för en 1-åring? Nåt annat att tänka på med en 1-åring i Hong Kong. Har du nån koll på sas-plus platserna om det finns bättre eller sämre på flygningen?
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Tack för en grym recension. Ska till Hong Kong i December med min sambo och våran då 1-åriga dotter. Är Disneyland nåt att ha för en 1-åring? Nåt annat att tänka på med en 1-åring i Hong Kong.
Beroende på vart ni går och var ni bor, kan det vara svårt att köra barnvagn/sulky på gatorna i Hong Kong.
 

Börnen

Medlem
Tack för en grym recension. Ska till Hong Kong i December med min sambo och våran då 1-åriga dotter. Är Disneyland nåt att ha för en 1-åring? Nåt annat att tänka på med en 1-åring i Hong Kong. Har du nån koll på sas-plus platserna om det finns bättre eller sämre på flygningen?

Hej och tack.
Vår son var 2,5 år första gången han var på en Disneypark. Då hade han en bra upplevelse. På våra resor när han var yngre la vi inte så mycket energi på att hitta på barnaktiviteter, han fick hänga på oss helt enkelt.
Vi skulle inte tveka att ta med oss vagn om vi hade en ettåring, men kanske inte en av dom största modellerna med fyra fasta hjul. Kan hända att man måste bära i en trappa ibland, men inte värre än i vilken storstad som helst. Det är lite kuperat om man ska till the peak.
Oavsett klass så se till att boka "bassinet", i Plus är det platserna längst fram. Om barnet tillräckligt lätt kan hon sova där, annars är det en bra förvaring för leksaker och skötprylar.
 

Kimmen00

Medlem
Vi var där på sportlovet, hade en liten paraplyvagn med oss.. Fungerade perfekt överallt! Rekommenderas starkt om man har mindre barn.
 

Anfield

Medlem
Hej !

Hur hittade ni dom billiga biljetterna till Ocean park ? hittar bara för 385 dollar ?
Funderar på att besöka parken med junior
 

Börnen

Medlem
Hej !

Hur hittade ni dom billiga biljetterna till Ocean park ? hittar bara för 385 dollar ?
Funderar på att besöka parken med junior

Hej, när jag läste igenom texten igen nu så inser jag att man kan tolka den fel. Det var bussen till parken som var billig. Kommer inte ihäg vad entren kostade nu men det var säkert 300-400 dollar. Tror det var någon som skrev om en site med rabatter, så det kanske går att få billigare
 

henrik l

Medlem
Hej !

Hur hittade ni dom billiga biljetterna till Ocean park ? hittar bara för 385 dollar ?
Funderar på att besöka parken med junior

Nu kommer jag inte ihåg hur gammal junior är, men jag var där med mina för drygt två år sedan på påsken, då var dom 8 och 10, Ocean Park var mycket uppskattat. Eftersom dom är halvitalienare så stränderna var också mycket uppskattade. Och linbana upp till Nong Ping (Lantau), om ni inte har prövat den är också ett tips.
 
Toppen