Medlemsrecension: Sex dagar i Hong Kong med en sexåring

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av BusinessClass, 1 April 2016.

1. BusinessClass

BusinessClass Redaktör

40266-8d0d3e289cb764b6c13c83a74eb653cd

Av Börnen Lördag Som våra resor brukar så började även denna resa med flygbuss. 09:55 lördag morgon klev vi på och åkte till Skellefteå flygplats. Väl vid incheckningsdisken blev vi lite förvånade då agenten hävdade att frun redan hade boardat! Det trodde inte jag på, hon stod ju bredvid mig. Efter lite strul och koll…

Se hela inlägget

kaktusen gillar detta.
  2. Lasse Kongo

Lasse Kongo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för en grym recension. Ska till Hong Kong i December med min sambo och våran då 1-åriga dotter. Är Disneyland nåt att ha för en 1-åring? Nåt annat att tänka på med en 1-åring i Hong Kong. Har du nån koll på sas-plus platserna om det finns bättre eller sämre på flygningen?

Last edited: 2 April 2016
  3. Beroende på vart ni går och var ni bor, kan det vara svårt att köra barnvagn/sulky på gatorna i Hong Kong.

Lasse Kongo gillar detta.
  4. Börnen

Börnen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej och tack.
    Vår son var 2,5 år första gången han var på en Disneypark. Då hade han en bra upplevelse. På våra resor när han var yngre la vi inte så mycket energi på att hitta på barnaktiviteter, han fick hänga på oss helt enkelt.
    Vi skulle inte tveka att ta med oss vagn om vi hade en ettåring, men kanske inte en av dom största modellerna med fyra fasta hjul. Kan hända att man måste bära i en trappa ibland, men inte värre än i vilken storstad som helst. Det är lite kuperat om man ska till the peak.
    Oavsett klass så se till att boka "bassinet", i Plus är det platserna längst fram. Om barnet tillräckligt lätt kan hon sova där, annars är det en bra förvaring för leksaker och skötprylar.

5. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi var där på sportlovet, hade en liten paraplyvagn med oss.. Fungerade perfekt överallt! Rekommenderas starkt om man har mindre barn.

6. Börnen

Börnen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Glömde skriva att om ni föräldrar uppskattar Disney så ska ni givetvis passa på, det är ju gratis för barn under tre så ni sparar ju lite pengar

7. Anfield

Anfield Medlem

Hej !

Hur hittade ni dom billiga biljetterna till Ocean park ? hittar bara för 385 dollar ?
    Funderar på att besöka parken med junior

8. Börnen

Börnen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, när jag läste igenom texten igen nu så inser jag att man kan tolka den fel. Det var bussen till parken som var billig. Kommer inte ihäg vad entren kostade nu men det var säkert 300-400 dollar. Tror det var någon som skrev om en site med rabatter, så det kanske går att få billigare

Anfield gillar detta.
  9. Maja

Maja Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    334 HKD via Klook.com! :)

10. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu kommer jag inte ihåg hur gammal junior är, men jag var där med mina för drygt två år sedan på påsken, då var dom 8 och 10, Ocean Park var mycket uppskattat. Eftersom dom är halvitalienare så stränderna var också mycket uppskattade. Och linbana upp till Nong Ping (Lantau), om ni inte har prövat den är också ett tips.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!