Senaste nytt

Medlemsrecension: Fem First i Asien med Amex 2-4-1 bokning

BusinessClass

Redaktör
AV: Marsan Här kommer en sammanfattning på vår resa i Asien, det blev fem F och tre C enligt följande: Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper Bonusprogram: EuroBonus Flygbolag: Lufthansa, All Nippon, Singapore, Thai. Kabinklass: C-F-F-F-C-F-F-C Avreseort: Stockholm Destination:Singapore Enkelresa eller Tur&retur : Tur&retur Antal poäng (per person):95000 (Amex 2-4-1)…
 
Hur lyckades ni åka så mycket för "bara" 95 000 poäng?
Till våren åker jag UME-ARN med SAS i Plus, ARN-FRA med Lufthansa i Business och FRA-HND med ANA i First.
För det betalar jag 95 000 poäng med AMEX 2-4-1 och bokat via SAS/Riga.
Ni har 8 legs mot mina 6 men samma poäng, skickligt!
 

Zfarnor

Medlem
Hej,Fin recention. Har samma fråga ....hur 17 kan man boka så många resor och F Clas med bara 95 000 amex poäng? Kan någon ge lite tips.
Vanligtvis 95 000 poäng räcker endast for 1-2 Hotel nätter !!!!!!!!
 

palmen

Moderator
Hej,Fin recention. Har samma fråga ....hur 17 kan man boka så många resor och F Clas med bara 95 000 amex poäng? Kan någon ge lite tips.
Vanligtvis 95 000 poäng räcker endast for 1-2 Hotel nätter !!!!!!!!
Det är enkelt, 8 flighter får man boka i en bonusbokning. Till Asien kostar det 190k poäng, har man en voucher från Amex betalar man bara halva poängsumman för upp till 2 personer. Dvs poängen det kostar blir 95k per person.
Det finns kilometervis skrivet om detta i forumet hur man optimerar sitt resande med eurobonus och Amex vouchers.
 

Marsan

Medlem
Hej,Fin recention. Har samma fråga ....hur 17 kan man boka så många resor och F Clas med bara 95 000 amex poäng? Kan någon ge lite tips.
Vanligtvis 95 000 poäng räcker endast for 1-2 Hotel nätter !!!!!!!!

Ja, amex 2-4-1, står både i rubriken under "great cirkle map" 190.000 poäng för två.
 

Zfarnor

Medlem
Hej Palmen...tack för ditt svar.....jag flyger av och till Business klass med hela min familj (4 personer ) men alltid har betalt i stort sätt normalpris. Endast flög en gång för halva priset via Qatar Airways till Japan. (Betalat för 2 men flög 4 ) ......varit medlem i Business class från start men inte följd alla nyheter. Kan du förklara mer....eller hänvisa var finns förklaringar (som är mer utförlig. )....stort tack.
 
Toppen