Senaste nytt

Medlemskap hos Asmallworld

JacobGBG

Medlem
De brukade profilera sig som oerhört exklusiva, att de nu har ett betalt medlemskap talar sitt tydliga språk. De är inte längre så heta, misttänker att Instagram och liknande skärt in i deras användarbas. Så man får fråga sig om 85€/år är värt för dessa matchningar.
 
Finns det någon lista över alla deras perks?
Tyvärr så verkar det inte finnas (konstigt) utan man måste vara inloggad. Förutom de redan nämnda så verkar man kunna få följande som kan vara av intresse (har inte själv tagit del av nedanstående)

*THE PENINSULA HOTELS
Members will enjoy the following “Exclusive Privileges” on complimentary basis: room upgrade (subject to availability at check–in), daily breakfast for two, Wi-Fi internet access, welcome in-room amenities and 24 hours Toll Free Reservations Service. For locations in Hong Kong, Shanghai, Tokyo and Paris, complimentary international (VOIP) calls also be provided.

*SHANGRI-LA HOTELS AND RESORTS
As an ASMALLWORLD member, you can now join Shangri-La’s frequent guest programme, Golden Circle, for free and you will be automatically upgraded to their Jade membership within two to four weeks.

This Privilege is for new members of Golden Circle only, who redeem via ASMALLWORLD.

*MANDARIN ORIENTAL HOTEL GROUP
Members will receive Best Available Rates plus:

VIP status
Upgrade upon availability (room to room, suite to suite)
Welcome amenity
Continental breakfast for two
Complimentary internet access
USD 50 credit for Suite bookings (per stay)

*THE STANDARD, EAST VILLAGE
Members will be directed to the Standard Hotels site and will receive a minimum of 25% off across

* SIXT
ASW members will receive a complimentary Platinum Sixt Card after the first booking, resulting in an up to 15%* discount on Sixt rent a car and Sixt rent a truck. You will receive the Platinum Sixt Card a few weeks after the first booking and you are automatically registered as a Platinum Sixt Card holder.
 

JacobGBG

Medlem
MO och SL perksen ser faktiskt rätt lockande ut, en frukost på MO kan lätt gå på 85€ för två personer bara en dag.

Då får jag styra om, om någon har en invite tillgänglig så tar jag ödmjukast emot.
 

Hachans

Medlem
Oj, säkert bra perks. Om man någonsin har råd att bo på de hotellen.

För övrigt är Facebooks annonsalgoritm otäck, det dyker nu upp annonser för ASW i mitt flöde.
 

Magnus_K

Medlem
Har varit medlem i hundra på Asw.
Har träffat en del folk där som är vänner nu.
Sidan fyller sina funktioner, främst på 3 saker.
Det finns guider om städer, dock inte helt up to date.
Man kan synka med folk på orten, bra för dom som reser ensam i tjänsten eller liknande.

Perks o perks.
Har bott på många MO's runtom i världen men ofta kan du få bättre priser själv om du kontaktar hotellen själv.
Ethiad Silver får man hemskickat.
Inget MO hotell har frågat efter mitt kort när man checkat in på Asw raten.
Värt eller inte kan man ju diskutera men 85euro är ju inte hela världen om man slår ut det.
 

Magnus_K

Medlem
Menar du att förhandla direkt med hotellet? För MOs site i sig ger inga perks till vrakpriser direkt.
Nej men VIP treament? Är någon marknadsmänniska som skrivit det.
Senast MO vistelsen i Singapore gav mig inget speciellt, hade club room.
Innan dess i Geneve fick jag en chokladbit på rummet.
I Tokyo när jag hänvisade till rate så kollade dom på mig som jag var dum :)
I Shanghai bodde jag i en 2 rumslägenhet som var billigare än ett standard rum, men typ 4 ggr så stor som ett vanligt rum osv.
Ser inte riktigt ASW rate som ngt som avgör om jag bor på MO eller inte.
Kedjan i sig är skön och man köper en upplevelse som du brukar leverera utan problem.
MO har inget loyalty program, det diskuteras men inget som är spikat.

ASW är en marknadspartner men som sagt brukar få bättre rates i rum med frukost alt club room till bättre rates än ASW.
 
Toppen