Medhavd taxfree dryck från Arlanda

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av Matta, 15 Februari 2016.

1. Matta

Matta Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad säger dom på Hamad om jag kommer med en flaska smaskig Whiskey som är emballerad på Arlanda med kvitto ??
    Ska vidare till Bangkok direkt...

//Mats

Gus gillar detta.
  2. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad dom säger på Hamad vet jag inte. Men jag säger, köp ingen fin whiskey när du har byten och riskerar att få lämna från dej ransonen. Det skulle jag bara chansa på med billig sprit.

3. Claes L

Claes L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Arlanda har väl så att om dom säger att det är ok men sedan tar någon spriten så kan du få pengarna tillbaka.... (spara kvittot och kanske nått intyg att dom tog spriten)

4. Asverde

Asverde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!
    Kollade själv upp detta förra veckan då jag också ska förbi Hamad. Såhär står det på deras hemsida:

-------
    Prohibited items
    Please ensure you’re not carrying any of the following prohibited items. These will be confiscated and you won’t be able to retrieve them at any time. Weapons, firearms and ammunition
    Narcotic drugs
    As a transfer passenger you may carry alcoholic beverages in your baggage. However these must be packed in containers of less than 5 litres.
    ------
    Här är länken. Scrolla ner till stycket Transfers.
    Security & Customs | Hamad International Airport

Även om det inte specifikt står HAND luggage så måste man ju utgå ifrån att det är detta det handlar om när man pratar om security screening vid transfer.

Gus gillar detta.
  5. Gittan99

Gittan99 Medlem

Hej,
    Jag shoppade en flaska på väg till BKK m Qatar i januari.
    Bad taxfree personalen om förseglad påse och ner i handbagaget.
    Hade inga problem i Doha.
    /Gittan

Gus gillar detta.
  6. Gus

Gus Medlem

Rapportera gärna hur det går sedan! Jag har samma resa inplanerad i höst och vill gärna köpa med mig något smarrigt från Arlanda att avnjuta på terrasen till vår bungalow när frugan och kidet gått och lagt sig! :)

7. Svante

Svante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fråga: Varför i Helgoland köpa på ARN? Varför inte i Doha eller Bangkok?

JohnnyWilde gillar detta.
  8. JonW

JonW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ARN är i regel betydligt billigare än BKK:s taxfree.

agehall gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!