Senaste nytt

Medföljanderabatten för Travel Pass försvinner

Nystrom

Medlem
Från den 3 maj försvinner möjligheten för TPI att boka medföljandebiljetter med 50% rabatt. Känns som att det är ett steg i fel riktning.....:confused:
 

Chrille

Medlem
Kände inte till den möjligheten. Finns det någon sammanställning över vilka "förmåner" som är kopplade till TPI?
 

HansO

Medlem
Där rök nog den sista förmånen vi har hafft ?

Förr i tiden blev även vi med TP inbjudna till olika offers och kunde tjäna extrapoäng.(har inte hänt sedan 2011)
Vi fick något något att dricka !! (nu får alla det)
Längre till baka hade vi även förmåner när man blev "dubbel guld" villket man blir om man har behov av årskortet.

Som jag ser det blir det bara sämre och sämre. ta som ex. poängen vilket man sänkte med 250 enkel resa i Sverige.
Jag tillhör de som var lojal mot SAS och köpte mitt årskort tidigare under erbjudandet hösten 2012.
Döm om min förvåning när det var betalt så höll hela SAS på att konka och hade det inte löst sig så blev bolagets avskedspresent till mig en blåsning på 170´

Jag överväger starkt att inte förnya då det i dag finns betydligt fler allternativ och TP kortet börjar bli lite utvattnat.
 

011430121

Medlem
Jag hade inrikes TP i 10 år på mitt förra jobb, en av fördelarna med TP för min del var att man kunde åka hem och sova i sin egen säng och sedan åka med första flyget ut för att starta en ny arbetsdag.
En nackdel är ju att SAS flyger på färre inrikes destinationer än under 00 talet.
OER och VXO har försvunnit och SFT har ju kommit och försvunnit och återkommit under 00 talet.
GOT, MMA, LLA och UME, SDL, hade betydlig flera avgångar per dag.

Men framför allt så tror jag att TP har förlorat i prisvärdhet, det går att hitta billiga biljetter nu
Nackdelen är ju att de inte är ombokningsbara .

Det här med att en medresenär inte får åka med 50% rabatt, en undran från vilket pris räknas 50% ?
Det var en diskussion för många år sedan när en riksdagsman flög till UME med sin dotter och han tog vändande maskin tillbaka bara därför att dottern skulle kunna komma till UME för ett bra pris.
Våra förtrående valda har ju ”gratis” TP på inrikes.
 

Dr. Miles

Expert
Det här med att en medresenär inte får åka med 50% rabatt, en undran från vilket pris räknas 50% ?

Ja, jag undrade också.

T ex Turkish Airlines Miles&Smils erbjuder 50% rabatt för medföljande när deras Elite och Elite Plus medlem köper Business class biljett. Det låter bra.
Men när man läser finstilta så står det att biljetten måste vara full fare, vilket gör i praktiken meningslöst, då två discount Business class biljetter är ofta billigare än en full fare Business class biljett.

Turkish Airlines - Elite Card - The reward for your loyalty - turkishairlines.com

Turkish Airlines Miles&Smiles skrev:
50% discount on Business Class paid ticket for the companion

When an Elite or Elite Plus card holder buys Business Class paid ticket on both domestic and international flights, 50% discount will be applied for one companion provided that they are traveling together on outbound and return segments.

Conditions of the regulation:
Valid only for full fare Business Class tickets ( promotional/limited business, any discounted business class tickets can not be applied)
 

Nystrom

Medlem
Förmånen som försvinner är att kunna boka C-biljett till medföljande med 50% rabatt. Kravet är att utresan sker gemensamt med TPI-innehavaren. Hemresan för medföljande kan ske när som helst
 

ELO

Medlem
SAS Companion fare justering

Hej! Är det någon som av nyhetsbrevet kan tolka detta meddelande från SAS - innebär det att companion fare fortfarande finns kvar vid resa från Sverige till andra länder men inte inom Sverige:

News and offers


Cancellation of Travel Pass Companion fares within Sweden
Travel Pass Companion fares within Sweden will be canclled.
Last date for reservation with fare basis CTP1D and CTP1C is 03MAY13
Published 03MAY13

Change of class for TPM fares HEL- VAA
For sale on/after 25APR13 Y-class will be change to C-class for TPM fares HEL-VAA
Published 25APR13

Removal of TPM fares from Finland to Scandinavia
For sale on/after 25APR13 E-class TPM fares from Finland to Scandinavia will be deleted.
Published 25APR13

Removal of Companion fares
SK Companion fares for accompanying spouse and children travelling with a holder of an SAS Travel Pass Unlimited within Sweden will be cancelled.
Last date for reservation of TP Companion fares with fare basis CTP1D and CTP1C is 03MAY13.
Already issued tickets are valid for travel within the ticket validity.
Published 02APR13

Adjustment of TPM fares from GOT to CPH/OSL/LON
For sale and travel on/after 01MAR13 TPM fares from GOT to CPH/OSL/LON will be adjusted.
Published 01MAR13
Adjustment of TPM fares from Sweden to Europe
For sale and travel 15FEB13, all TPM fares from Sweden to Europe will be adjusted.
Published 15FEB13

Domestic Norway (Zone NO0)
Effective 13FEB13, EVE-TOS and ALF-KKN with WF are no longer included in the Domestic Norway zone. These routes are part of “kortbanenettet” and are not included in Travel Pass Domestic Norway zone. Destinations Travel Pass Prepaid
Published 13FEB13

SAS Travel Pass in other GDS's
SAS Travel Pass products are now also possible to book via Sabre and Travelport (Galileo and Worldspan). Read more here.
Published 01FEB13

Removal of Travel Pass prepaid fares on HEL-KUO
For sale on/after 21JAN13, Travel Pass one and Travel Pass several users products, between HEL and KUO will be removed.
Published 21JAN13

Travel Pass products from Finland to Scandinavia
For sale on/after 18JAN13, the following Travel Pass several users products are available from Finland to Scandinavia:
50, 100, 200, 300, 400 and 500 punches in C- and E-class.
Fare levels have been adjusted and 300 and 400 punches are introduced.
Published 18JAN13

Adjustment of Travel Pass domestic Sweden
For sale 16JAN13, all Travel Pass several users fares domestic Swenden will be adjusted and 50 punches is included.
Published 16JAN13

Removal of Travel Pass products
For sale on/after 10JAN13, Travel Pass several users products are not sold on TMP-CPH and POR-STO routes as SAS will cease the non-stop operation TMP-CPH-TMP 04FEB13 and POR-STO-POR 04FEB13,
Published 04JAN13

Updated 03MAY13 05.18
 
Toppen