Senaste nytt

Med vilka reser ni?

mattssok

Medlem
Vore det en helt galen idé att starta en BC-jag-planerar-en-resa-till-x-vill-du-hänga-på? sektion/tråd här på forumet? Det kanske blir farligt nära craigslist men känns ändå som att BC har en lite bättre medlemsbas samt att spontana resemöten borde väl vara roliga :)
 

Senator

Moderator
Vore det en helt galen idé att starta en BC-jag-planerar-en-resa-till-x-vill-du-hänga-på? sektion/tråd här på forumet? Det kanske blir farligt nära craigslist men känns ändå som att BC har en lite bättre medlemsbas samt att spontana resemöten borde väl vara roliga :)

Det finns ett annan väg; häng på nåt BC.se event så träffar man oftast lite folk. I tråden:
http://www.businessclass.se/reserapporter/11682-nagra-resor-mot-silver-guld.html
så skall jag ut med lite folk som jag har träffat:

BvM - bakfull på CO69 december 2008, han på 1A och jag på 1B.
Sembl - nåt BC.se event, men det var Björnströms fel. Så nu hänger vi en del utanför BC.se och pratar inte bara resor, men andra viktiga saker som brudar
Vega - BC.se julbord och något annat event, totalt Björnströms fel

Så slutsatsen är: häng med Björnström så löser allt sig...
 
Vore det en helt galen idé att starta en BC-jag-planerar-en-resa-till-x-vill-du-hänga-på? sektion/tråd här på forumet? Det kanske blir farligt nära craigslist men känns ändå som att BC har en lite bättre medlemsbas samt att spontana resemöten borde väl vara roliga :)

Jag tycker faktiskt det låter som en rätt bra idé. :)
 

sembl

Medlem
Då jag är borta i snitt 4-5 dagar i veckan någonstans utanför Norden så blir det mycket ensamresande i jobb. Detta har också resulterat i att jag rest ensam privat de senaste 2 åren utan att behöva ta hänsyn till andra eller så möter jag upp vänner på lunch/middag var de nu befinner sig i världen.

Dock så sker de en förändring på denna front då jag Senator , Vega , Björnström, Kristofer och sist men inte minst Gin Tonic mannen Jacob har träffats utanför BC vilket har resulterat i "galenskap" och nytt resesällskap.
 

mattssok

Medlem
Det finns ett annan väg; häng på nåt BC.se event så träffar man oftast lite folk. I tråden:
http://www.businessclass.se/reserapporter/11682-nagra-resor-mot-silver-guld.html
så skall jag ut med lite folk som jag har träffat:

BvM - bakfull på CO69 december 2008, han på 1A och jag på 1B.
Sembl - nåt BC.se event, men det var Björnströms fel. Så nu hänger vi en del utanför BC.se och pratar inte bara resor, men andra viktiga saker som brudar
Vega - BC.se julbord och något annat event, totalt Björnströms fel

Så slutsatsen är: häng med Björnström så löser allt sig...

Bra idé och givetvis fungerar det men jag inbillar mig att det är lite enklare (exemeplvis är du inte beroende av BC event och tid) om det ligger i forumet.

Men ja, ska göra en större insats mot event framöver och försöka testa din avslutande tes :)
 

Senator

Moderator
Bra idé och givetvis fungerar det men jag inbillar mig att det är lite enklare (exemeplvis är du inte beroende av BC event och tid) om det ligger i forumet.

Men ja, ska göra en större insats mot event framöver och försöka testa din avslutande tes :)

Min tanke var att köra Craigslist upplägg för en öl i stan är en sak, att leta reskompis för två veckor i Thailand utan att träffas så fanns det andra vägar att hitta intressenter i en mer kontrollerad miljö :) Men jag gillar konceptet med en tråd/schema där man kan lägga ut vart man tänker åka, när och se om någon vill haka på..
 

Jaws

Medlem
Jag har förmånen att kunna resa med fru Jaws både privat och i tjänsten.
Så tom en resa till stadshotellet i xstad blir trevligt.
 
Toppen