Jag är helt enig i att SK/C är en B-klass produkt på linje med t.ex. KL/C.
Bortom detta med grundkvalitet finns det dock andra kriterier för att helheten skall fungera.
Kunden måste hålla en viss kvalitet.
En stjärnrestaurang blir aldrig just det utan ett bra klientel, det förstår flertalet.
Det skälls mycket och ofta på flygbolagen, och förvisso har dom sin skuld i urvattningen av kvaliteten, men kundkvaliteten är också ganska låg, något som aldrig påpekas. Också jag retar mig på dåliga rutiner och dålig kabinpersonal, men minst lika ofta på medpassagerares (dåliga) beteende och (brist på) elementär stil. För mig skall alla i kabinen uppföra sig, också kunderna. Det spelar ingen roll hur många guldbrickor och poäng de måtte ha. Hör de icke hemma där så kan de lika så gott hålla sig borta. Förvisso är C-kabinen redan förlorad till mammon och mediokratien. Förhoppningsvis kan dock några av bolagen upprätthålla kvaliteten i A-kabinen ett tag till. Själv får jag skylla mitt lidande på min traditionella uppfostran, till dels i CH.