Senaste nytt

Med Lombardiet i Blickfånget

SvartMjolk

Medlem
När man i Sverige nämner den Italienska staden Bergamo kan man få tre olika reaktion:
1. Var f**n ligger det?
2. Det var där Glenn Strömberg spelade, va?
3. Jag landade där en gång med Ryanair, när jag skulle till Milano!

De som säger så om Bergamo har nog inte riktigt koll! ;) Tack för bra tips!
 

Palazzi

Medlem
Tack för alla trevliga kommentarer :)

PS. Någon moderator som har lust att ändra rubriken ? :p Jag har lyckats stava fel redan innan jag kom till själva artikeln, haha "blickgånget" får gärna ändras till "blickfånget", som iaf är ett existerande ord:D
 

erc

Medlem
Trevligt!

BGY är huvudorsak till de flesta av mina flygningar med FR. Nu fick jag lite dåligt samvete för att aldrig ha gjort annat än att hämta och lämna hyrbilar på Bergamisk mark... :)

Närheten till Alperna nämnde du - vilket är den vanligaste orsaken till mina resor. Men du missade något ytterst viktigt - flygplatsen ligger bara 45 km från Monza.
 

Palazzi

Medlem
Trevligt!

BGY är huvudorsak till de flesta av mina flygningar med FR. Nu fick jag lite dåligt samvete för att aldrig ha gjort annat än att hämta och lämna hyrbilar på Bergamisk mark... :)

Närheten till Alperna nämnde du - vilket är den vanligaste orsaken till mina resor. Men du missade något ytterst viktigt - flygplatsen ligger bara 45 km från Monza.

Jag visste att det var något mer jag glömde! Tack för påminnelsen! Regionaltåget tar 47min mellan Bergamo & Monza. Man får väl ta tillfället i akt när F1 körs där... Moto GP kanske också kan vara kul :) Själv är jag helt ointresserad av motorsport, så reflerkterade inte alls över närheten till Monza :eek:
 
Last edited:

rvarttinen

Medlem
Trevlig läsning! ... blir sugen att åka dit. Har "bara" varit i Milano, men nästa gång, ja, då blir det till att se lite vidare.
 

sunkan

Medlem
Har aldrig varit i Italien överhuvudtaget och det här verkar ju oerhört lockande!

Tack så mycket!

/Christian
 

miles

Medlem
Intressant läsning, jag har varit en del i Milano eftersom jag har släktingar där men aldrig i Bergamo, shame on me. Blir defintivt en utflykt dit nästa gång.
 

HenrikAI

Medlem
Riktigt bra, tackar! Har aldrig riktigt tänkt på Bergamo när jag planerat mina Italien-resor men ska verkligen försöka få in ett besök där någon gång
 

Palazzi

Medlem
Idag var Glenn och "Mat-Tina" i Bergamo! Trevligt program, och kul att staden uppmärksammas. Det enda som är lite snopet (med ett högst egoistiskt synsätt) är väl att jag inte kommer kunna vara ensam om min favoritrestaurang något mer :eek:.
 
Toppen