Meal voucher med LH. Stämmer detta verkligen?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Kansai, 7 Januari 2016.

1. Kansai

Kansai Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "Strandsatt" på MUC efter att Lufthansa med avg 12:25 från ARN var sen in. Missade min anslutning och är nu ombokad på en inom-europa-flight, och kommer bli mer än 3 timmar sen. 400 Euro tack vare 2004/216; katching!

Men, deras service center vägrade ge mig meal voucher, eftersom jag "bara" ankom MUC 71 minuter efter tidtabell. Att jag ändå kommer bli väldigt sen verkade de inte bry sig om. Stämmer verkligen detta? Misstänker att hon inte vet vad hon pratar om, eftersom hon också hävdade att 2004-216 inte existerade.....

Har några timmar att slå ihjäl, och tänker spontant att jag ska ge mig in i sporten "vinna-över-en-bestämd-och-okunnig-kundtjänstmedarbetare". Hur ska jag argumentera för att få min meal voucher?

Tack på förhand.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad är 2004/216?

Menar du EU261/2004? Isåfall har du rätt till "refreshments" i proportion till väntetiden.

3. Kansai

Kansai Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @agehall Precis, råkade skriva fel. Så i detta fall är det Lufthansa som har rätt o jag som har fel?

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns vad jag vet inga rättsfall på det, så du får nog bereda dig på att dra det till EU-domstolen för att få reda på vad som gäller.

simon_says91 och Kansai gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!