Senaste nytt

Meal - Non Specific

Mike@GOT

Medlem
Jag flyger från Alta via Oslo i Go ikväll och på sträckan OSL - AFL ser jag till min förvåning att det under Departure Meal på bokningen står "Meal Non Specific". Någon som har någon aning om vad det betyder? Sökte lite och såg att det förekommit tidigare på en inrikesflight men det blev aldrig riktigt utrett vad det innebär.

Hade ju varit kul att veta om jag behöver äta middag innan avgång eller om man faktiskt får något ätbart ombord.
 

olo

Medlem
Var inte för säker, för på sträckan OSL-GOT står det alltid Cold Meal (i Flex), vilket ibland är en kallmåltid, någon gång en smörgås och en annan gång en chokladrulle.
Wideröes service är nyckfull. Men jag har en känsla att Wideröe baserar service på stäcka och storlek på planet. Oavsett hade jag inte sett mig där vrålhungrig.
Enligt: Mat og drikke om bord | Widerøe bjuds det inte på något.
 

Mike@GOT

Medlem
Var inte för säker, för på sträckan OSL-GOT står det alltid Cold Meal (i Flex), vilket ibland är en kallmåltid, någon gång en smörgås och en annan gång en chokladrulle.
Wideröes service är nyckfull. Men jag har en känsla att Wideröe baserar service på stäcka och storlek på planet. Oavsett hade jag inte sett mig där vrålhungrig.
Enligt: Mat og drikke om bord | Widerøe bjuds det inte på något.

Förlåt, skulle så klart sagt att det är SAS som flyger sträckan från Oslo till Alta. Tyvärr blev vi tvungna att ställa in resan med kort varsel så jag får aldrig någon möjlighet att testa.
 
Toppen