MD-11 säger tack och adjö - sista kommersiella flygningen över Holland med KLM

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av Jacob, 12 November 2014.

1. Jacob

Jacob Medlem

KLM Farewell MD-11

Den 10 januari 1990 lyfte det första flygplanet av typen McDonnell Douglas MD-11, med Finnair som premiärflygbolag. Efter 24 år slit hade flygplanet gjort sitt och det var dags att säga adjö. Vi var med under den sista dagen med MD-11 i kommersiell trafik som firades med en rundflygning med KLM över Holland. När flygplanet introducerades år…

View the full post

2. Dreamliner787

Dreamliner787 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad kostade biljetterna?

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ibland önskar jag att SAS pensionerade sin MD-80 2014 och KLM pensionerade MD-11 2013. Då hade jag nog kunnat ta del av bägge farewell flygningar. Lite häftigt att ni flög över min gamla hemstad Rotterdam. Såg ni något av självaste staden eller bara hamnen?

4. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Trevlig läsning, som vanligt ..!... åkte med KLM SFO t/r i mars i år, båda flygningarna med MD-11. Fick du tillfälle att se vad maskinen var döpt till? Så kan jag kolla om det var någon av de jag flög med i våras.

5. Christian R

Christian R DYKWIA

Et gæt er PH-KCB (set på klappen ved næsehjulet)

rvarttinen gillar detta.
  6. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ska ta en koll, imorgon, på mina bilder från i mars...

Christian R gillar detta.
  7. Jacob

Jacob Medlem

111 euro...så klart! ;)

8. Jacob

Jacob Medlem

Florence Nightingale (PH-KCD) hette planet som gjorde de allra sista flygningarna. Flygplanet som stod parkerat bredvid, som aldrig flögs, var Maria Montessori (PH-KCB).

9. Jacob

Jacob Medlem

Du ser centrala Rotterdam på denna bild.

ChabbeT gillar detta.
  10. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Trevligt! Kul! Flög med båda dessa maskiner i våras! Ska som sagt kolla bilderna (han inte igår) och se vilken som flögs med på dit- och tillbakaresan.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!