Senaste nytt

Maximera Tier Points på returresa?

Randy Marsh

Medlem
Som jag nämnde i tråden http://www.businessclass.se/flygbil...-till-houston-evt-mexico-city-i-business.html så stod valet mellan Lufthansa/United och British Airways för min resa till Houston (därefter vidare till Ciduad de Carmen i Mexico). Valet föll till slut på British Airways eftersom tiderna passar bättre. Reser BGO-LHR-IAH imorgon i CE/CW. Sitter på 62K och ser verkligen fram emot resan (men inte destinationen...) :)

Första gången med BA i business class blir ju också kul!

Hemresan är bokad den 3 april, men detta kan fort ändra sig och biljetten är flexibel. På grund av avtal etc är resan bokad genom vår resebyrå, så jag har inte med 100 % säkerhet kunnat lista ut vilken fare basis det är. Men jag skulle gissa på IR00RF, eftersom bokningsklassen är I och biljetten (enligt TA) är ombokningsbar utan avgift (ändringar kostar 300 EUR för IR00AP).

Om det passar kan jag tänka mig en stopover i lämplig stad på hemresan, t ex New York, Chicago eller Miami. Men även utan stopover så hade det varit fint att maximera antal TP på hemresan.

Har i dagsläget noll TP, men kommer att få minst 360 på denna resa. Har också en USA-resa bokad 26 juni - 14 juli, som dessvärre är i economy och därför ger endast 90 TP. Mitt kvalificeringsår slutar 31 juli, så det finns inte mycket tid att göra TP-runs på utöver denna resa. Någon som har några förslag på kreativa routings som gör att jag kan nå Silver i år? Gärna för 26 juni om möjligt, kan tänka mig en kort TP-run inom Europa om det saknas några få TP.

Kanske något i stil med IAH-DWF-JFK-LCY,LHR-BGO, eller finns det bättre alternativ?
 
Toppen