Maximera Stockholm-London i business class

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av johisco, 16 September 2013.

1. johisco

johisco Medlem

Vi bokade precis och tänkte bara höra efter om någon har tips på hur man maxar upplevelsen? Utresa strax innan 12 innebär väl trerätters på planet? Vilken lounge ska man välja på LHR?

Tack :)

2. Homer

Homer Medlem

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ledsen att göra dig lite besviken, men upplevelsen blir aldrig topp intra-EU om du frågar mig. Det bästa sättet jag hittat att maximera British Airways CE är att dricka så mycket champange som man hinner... Om du är bokad på BA780/781 åt något håll så skulle jag rekommendera att du tar platser i mittenraden. Annars sitter man faktiskt rätt trångt imho.

På LHR har du att välja mellan Galleries Club South och North. Dessa är väl rätt lika vad jag förstår men jag tror det finns tester av båda om du vill läsa på lite mer noggrant.

1 person likes this.
  4. johisco

johisco Medlem

Jo men jag förstår att det inte blir någon CW-upplevelse. Men med en champagnetorsk och en som gillar champagne får vi väl utröna hur mycket vi hinner få i oss då...

5. johisco

johisco Medlem

Haha... Såg nu att det blir Brunch och Afternoon Tea, - inte en endaste lunch trots avgångstider som 11:40 och 14:00.

6. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, om det vore så väl. :p

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag drog i mig fem flaskor utan att ens jobba på det, så ligger man i lite ska nog en 7-10 flaskor inte vara något problem.

7 personer gillar detta.
  8. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På en ARN-LHR? Haha.. jesus.
    En räcker för mig. :p

3+ stycken så skulle nog mina ben börja gå i kors. :)

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänk på att vi pratar små flaskor nu, 175ml eller vad de nu är på.

10. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, Pommery.
    Kände av redan vid 2 1/2 flaska i benen. ;)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!