Senaste nytt

Maximera poängintjäning vid köp av Apple-produkter

NiNE

Medlem
Ett generellt tips gällande shoppingportalen är att testa den danska/norska/finska portalen också, eftersom poängen skiljer sig mellan länderna. Jag köpte till exempel en produkt från tretti.se via den danska sidan, eftersom den ger 12 poäng per 100 DKK jämfört med endast 4 poäng per 100 SEK. Dock kostade själva produkten mycket mer på den danska sidan, men längst ner på sidan kunde jag skifta till svenska varianten och kunde då köpa den till bästa pris och bästa poäng.

Vad det gäller Apple så är poängen desamma, men det blir åtminstone lite skillnad för valutadifferensen. Bäst ratio borde det bli att gå via finska sidan, där det är 10 poäng per 10 euro.

Ellos ger 60 poäng på danska sidan men bara 50 på svenska.
 

Matilda_J

Ny medlem
Hej Rickard,
Beklagar att svaret dröjt. Nyligen köpte jag en ny Apple mobiltelefon. Jag gillar Ellos och deras koncept, och använder rabattkoder från promocodius.com – en tjänst som hjälper dig att spara pengar.
 

Canadien

Medlem
En varning för rabattkoder när man använder Eurobonus-shoppingportalen. Jag hade en efterregistrering som jag inte får poäng för p g a att jag använt en rabattkod inne i affären.
 
Dags att inhandla en ny telefon. Någon som har erfarenhet av köp via SAS onlineshopping -> Apple.

Tänkte att det blir smidigast att betala med Amex samt att kunna hämta ut den imorgon, både med poäng per krona (20+10/100SEK elite + onlineshopping) samt att man kan hämta redan imorgon. Såg sedan:
"Vänligen notera: Poäng är inte tillgängliga på 9.7-inch iPad, Apple Watch Edition, reserve and collect köp eller förbeställningar."

Betyder det att man inte får 10P/100sek om jag betalar direkt och hämtar ut den imorgon i närmsta butik?
 

Canadien

Medlem
Inte svar på din fråga men var beredd på att det kan ta 3-4 månader innan du får några poäng från onlineshoppen
 

ekf

Medlem
Betyder det att man inte får 10P/100sek om jag betalar direkt och hämtar ut den imorgon i närmsta butik?
Så tolkar jag det, ja. Och som nämnts så tar det ett bra tag innan poängen trillar in. När jag beställt (med leverans via paket) så har det tagit cirka ett halvår innan jag faktiskt fått några poäng för köpet.
Tänk även på att om ca en månad släpper Apple nya modeller, så priset på de befintliga kommer att gå ner en hel del.. Så det kan vara värt att vänta om du har möjlighet.
 
Toppen