Senaste nytt

Maxa poäng hos Eurobonus med kort (och Betalo)?

kaktusen

Medlem
Stort tack för alla svar! Jag reser en hel del med SAS men det är mest bonusresor så jag är bara EBB. Kan någon bekräfta att max. per månad är 100 K poäng med Betalo? Om man sedan använder kortet till övriga inköp för typ 50 k så får man även dessa poäng? Synd att man inte kan använda Betalo till mer poäng. De pengar som jag använder SAS MC till, en hel del till företaget, kan jag använda Coop till istället. Min kreditgräns hos Coop var lägre än SAs MC 100 k men det kan man förstås lösa med att betal in pengar via PG.

Min strategi var annars att använda Coop till de första 100 k poängen och sedan SAS MC för resten även om de ger mindre poäng än Coop. Amex Elite var jag tveksam till tidigare men efter era argument så verkar det vara självklart.

Ha en trevlig helg!
 

palmen

Moderator
Amex elite ger dig direkt EBS (även om inte det i sig inte är värt direkt mycket).
Jag är inte i närheten av de summorna som spend per månad så har ingen erfarenhet om var gränsen går om det finsn någon för coop-kortet. Enligt post 6 i denan tråd så ska det i alla fall gå att få mer poäng, om det funkar för alla låter jag dock vara osagt, men kan vara värt att testa :)
 

kaktusen

Medlem
Det låter som väldigt bra nyheter. Just nu skramlat ihop 131 k poäng på en vecka tack vara lite fakturor. Bli ju rätt stor skillnad om man kan betala 250 k per månad isf 100 k.
 

kaktusen

Medlem
Tack för alla svar. Poängen via Betalo ramlar in som den ska. Ett Amex Elite är beställt och det ska ersätta nuvarande AMEX Premium. Enda nackdelen med Betalo är att eftersom de flesta fakturor är på mer än 60 k så blir det alltid samtal till Coop. De är alltid trevliga men varje samtal tar fem minuter. Dock klart värt det med tanke på alla extrapoäng som man samlar.
 

teachme

Medlem
J
Jag kör följande kombo:
SAS Amex Elite som huvudkort. 20 p/100 kr, 2-4-1-vouchers, 20k baspoäng, ett antal extrakort ingår. Ingen egentlig kreditlimit. Conciergeservice.
Coop MedMera Mer som alternativ när inte Amex fungerar. Används också för att betala alla räkningar. 16,7 p/100 kr. Något snål kreditlimit; max 100 000 kr gör att man får betala in i förskott då och då.

Hur fungerar det att dubbeldippa med Betalo? Alltså betala din Amexräkning med Coop MedMera Mer via betalo? Och med reservation för att jag är väldigt trött nu, men fungerar det (och är det lönsamt?) att spinna vidare och trippeldippa: sedan betala Coop-räkningen med ditt Amex via Betalo osv osv...?
 

Alf

Medlem
Hur fungerar det att dubbeldippa med Betalo? Alltså betala din Amexräkning med Coop MedMera Mer via betalo? Och med reservation för att jag är väldigt trött nu, men fungerar det (och är det lönsamt?) att spinna vidare och trippeldippa: sedan betala Coop-räkningen med ditt Amex via Betalo osv osv...?

Det är just sådant användande av förmåner som gör att dom försvinner och dras in när folk skall utnyttja systemet till max.
 
Toppen