Senaste nytt

Max har öppnat ny restaurang på Arlanda terminal 5

nilsson

Medlem
Den dag de serverar blodpudding ska jag gladeligen äta på MAX igen :cool: Husmanskost är underskattat som fast food!:rolleyes:

Jag placerar blodpudding någonstans mellan friterade spindlar och kokt komage, långt ned i listan över ätliga saker. Men svenska klassiker finns det för dåligt av, även om man just bredvid max i T5 kan äta stekt strömming med potatismos och lingon.

Synd att max slutade med sin potatisgratäng.
 

Palazzi

Medlem
Jag placerar blodpudding någonstans mellan friterade spindlar och kokt komage, långt ned i listan över ätliga saker. Men svenska klassiker finns det för dåligt av, även om man just bredvid max i T5 kan äta stekt strömming med potatismos och lingon.

Synd att max slutade med sin potatisgratäng.

Är det nu jag ska erkänna att jag även är svag för komage:p. "Trippa" (komage) har jag ätit väl tillagad i både Franrkike och Italien.. Inte hunnit med spindlarna ännu ;)

Om man ska nå ut till den breda massan håller jag dock med om att strömming kanske är något bättre (tillsammans med flertalet andra, svenska, rätter).

Är inte överförtjust i maten på dessa hamburgekedjor, men kommer säkert slinka in på MAX T5 någon gång ändå:)
 

vicce

Medlem
Skulle äta på MAX i T4 för något år sedan, hade ungefär 30 minuter på mig innan boarding. Jag vet av erfarenhet att MAX inte är den snabbaste hamburgerrestaurangen när det gäller att få maten, men tyckte ändå att om jag får maten inom 5-10 minuter så har jag 20 minuter på mig att äta. Så blev dock inte fallet.

Efter 10 minuter går jag fram och frågar vad som händer med min hamburgare (det var ingen specialbeställning utan ett Suprememål).
Killen i kassan ursäktar sig och säger att den snart kommer. När ytterligare 5 minuter har gått så går jag återigen fram och frågar vad som händer? Han ursäktar sig igen, och ger mig en pommes frites att äta så länge (valde att vänta med min pommes frites för att få den tillsammans med hamburgaren). När det gått mer än 20 minuter är min hamburgare klar, och jag får slänga mig i den för att hinna med mitt flyg. Fick visserligen en extra pommes och en extra dippsås, men ca 25 minuter för att få sin hamburgare är på tok för länge, i alla fall när det gäller en snabbmatsrestaurang.
Detta har hänt mig även på andra MAX restauranger, dock så har väntetiden varit runt 10-15 minuter. Har jag möjligheten att välja, så väljer jag Mc Donald's eller Burger King framför MAX, när jag har ont om tid.
 
Toppen