Max har öppnat ny restaurang på Arlanda terminal 5

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Jacob, 10 Juni 2013.

1. Jacob

Jacob Medlem

Den 5 juni invigdes den nya restaurangen i transithallen på Arlanda terminal 5 vilket gör att Max blir den kedja som har flest restauranger på Arlanda flygplats. Den nya restaurangen ligger efter säkerhetskontrollen i A-piren och har plats för 45 gäster. Menyn består av den ordinarie Max menyn samt en frukostmeny. Restaurangen är öppen alla dagar i veckan från första till sista avgång.

2. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Under förutsättning att priserna är de samma som på övriga restauranger tror jag att Max kan sätta viss press på O'learys och andra kaféer. Kanske främst gällande frukost.

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hoppas att priserna är desamma som ordinarie menyn på Max. Då skulle jag faktiskt påstå att det är ett prisvärt ställe att käka på, med tanke på vilka överpriser som annars tas på Arlanda.

1 person likes this.
  4. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    MAX kommer lyckas, en familj kan käka lunch för under 300 SEK, inte ens SAS kan matcha det med paid visit till loungen! ;)

Dock så ligger O'learys bra till med tanke på matchrättigheterna under PL-säsongen! :)

5. Gillar MAX, men tycker det är synd att de inte har en frukostmeny (för det har det inte va?)....

Kommer säkerligen slinka in för en dagens lunch innan flygning. 55kr känns verkligen prisvärt i sammanhanget :)

6. Jan Petterson

Jan Petterson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Max i stan har ju i alla fall nån slags frukostmeny - aldrig testat då det ligger fel för det - och Jacob skriver ju faktiskt att dom ska ha en sån i T5 :)

7. Jacob

Jacob Medlem

Nya Max ligger i A-piren, på samma plats där det tidigare fanns en elektronikbutik, precis innan man viker av till höger mot toaletterna.

Och yes, enligt pressinfon ska det finnas en frukostmeny.

8. Haha, man ska inte läsa skriva mitt i natten efter 4h bilkörning :p Jag missade helt att du skrivit om frukostmenyn. Man måste alltså testa, för enligt hemsidan finns frukost inte i ordinarie menyn

9. Det är samma priser som i city som tur är och inte 128:- för en burgare med pommes

2 personer gillar detta.
  10. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Synd att det inte var en Burger King istället. Max må vara duktiga på en hel del (bra tillbehör, pommes och dipsåser), men hamburgare kan de väldigt lite om. Max - om du gillar kokt kött.

4 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!