Senaste nytt

Matkris på Radisson Blu Split Resort

Agö

Medlem
På en vecka i Kroatien (Split/Dubrovnik/Zagreb) åt jag inte gott en enda gång trots ordentlig DD som bl.a. innefattade snack med folk som har hus därnere. Typiska turistorter givetvis, man behöver inte anstränga sig för att få folk att komma till sin restaurang. Då blir det som det blir. Bäst mat gör man nog själv, råvarorna ska det åtminstone inte vara något fel på.
 

staff

Medlem
På en vecka i Kroatien (Split/Dubrovnik/Zagreb) åt jag inte gott en enda gång trots ordentlig DD som bl.a. innefattade snack med folk som har hus därnere. Typiska turistorter givetvis, man behöver inte anstränga sig för att få folk att komma till sin restaurang. Då blir det som det blir. Bäst mat gör man nog själv, råvarorna ska det åtminstone inte vara något fel på.
Har exakt samma erfarenhet efter en vecka i Dubrovnik med omgivning förförra sommaren. Maten var verkligen uppseendeväckande dålig, till den grad att det blev något av en snackis, även på ställen som kommit "rekommenderade" (främst på nätet då).
 

Palazzi

Medlem

För konventionellt Martin ;)

Gör som de superrika i Italien - Lyxdammuso på Pantelleria: DAMMUSO GELSOMINO | Esclusiva dimora con piscina, molto elegante in posizione unica e con accesso diretto al mare.

Svenska matskribenten Anna Huerta bor där, så du kan säkert Guidas runt. Finns en 40C tempererad insjö på ön också - perfekt för småbarn ^^
2587008345_70e51a746d.jpg
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Bodrum e ok jag gillar belek mer om man nu måste åka till Turkiet!
Annars tyckte jag Palazzi ide var grym

Vi kan ta en BC-resa dit någon gång. Det tråkiga är att det är svårt att tjäna poäng..

SAS till Palermo o Etihad Regional till Pantelleria är smidigast.

Lite mer utrymme i denna: DAMMUSO ELEFANTE | Novità 2014....Una location e una proprietà impareggiabile, da non credere ai propri occhi!

Jag vet inte hur gångbar min Italienska är på ön, men kanske kan någon person tala "riksitalienska"...

Slut på OT.
 
Toppen