Matchning First Hotels / GHA Discovery

Diskussion i 'Övriga hotellkedjor' startad av Sakoz, 26 Februari 2012.

1. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som matchat not First Hotels? (GHA Discovery). Deras Basic nivå börjar på guld, och går upp till Platinum och Svart. Men det är inget direkt imponerande som erbjuds.

Jag har hittat ett hotell som jag kanske måste tillbringa 20 nätter på, men har idag bara guld d.v.s. GHAs basic nivå.

2. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    1 person likes this.
  3. flapps

flapps Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för det tipset.. :)
    Funkade bra att få "platinum" gäller fram till Feb 2014

/flapps

4. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för länken Gnopps, men eftersom förmånerna är sämre än Scandic (eller på samma nivå?) så passar jag nog.
    Kanske ska satsa på ett Ibis hotell i stället, det blir lite längre resväg, men jag inbillar mig att man får mer där som A-Club Platinum gäst.

5. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag tror Ibis struntar fullständigt i A-Club, men det var år sedan jag kollade.

6. Perra

Perra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ibis ger iaf inte poäng till A-Club. Vet inget om ev andra förmåner

7. Cornelius

Cornelius Medlem

Har de ändrat detta den senaste tiden? Jag fick poäng för en Ibis-vistelse senast i november...

När det gäller statusförmåner så ges detta i alla fall på Pullman-, Sofitel- och MGallery-hotell. Hur det är med de andra, såsom Novotel, vet jag inte.

8. Perra

Perra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bodde på Ibis vid La Defense (Paris) i Juni förra året och då fick jag poäng. Samma hotell Januari i år resulterade inte i några poäng. De sa att man aldrig har gett A-Club poäng på Ibis. Gäller väl bara att springa på rätt person i repan.

Novotel ger inte uppgradering av rum som Pullman, Sofitel och MGallery gör. Inte de gånger jag provat iaf.

9. Cornelius

Cornelius Medlem

Jag förstår. Det låter ju ganska konstigt att Ibis, som är del av Accor-kedjan, inte alls ska ge något extra till A-Club-medlemmar, inte ens poäng...

10. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hm Intressant, om jag inte miss minner mig hade bl.a. Björnström lite erfarenheter av IBIS och A-Club upgrades när vi pratades vid för några månader sedan på Grand Hotell. (Björnström kanske fliker in och rättar mig om jag har fel).

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!