Senaste nytt

Mat på Lufthansa economy class inom Europa

Malu

Medlem
Uppföljningsfråga om frukost på LH: Vi ska flyga 0740 ARN-MUC i Y.
Är det en frukost värd namnet då, eller ska man räkna med att äta ordentligt i loungen innan?
 

palmen

Moderator
Uppföljningsfråga om frukost på LH: Vi ska flyga 0740 ARN-MUC i Y.
Är det en frukost värd namnet då, eller ska man räkna med att äta ordentligt i loungen innan?

Jag flög den sträckan i slutet på januari och fick en macka (rågkuse eller liknande) med ost/skinka på samt juice att dricka eller vad man nu önskade. Inget att hoppa jämfota över men mackan var god i alla fall. Har inget minne av att ha blivit erbjuden någon form av yoghurt/flingor.
 

bwise

Medlem
Sparkar liv i den här tråden igen med frågan hur maten är i ekonomiklass på LH longhauls? Ska åka FRA-BKK om ett tag och är lite nyfiken... Har tidigare bara åkt kortare flygningar med LH...
 

fcx

Medlem
Lunch FRA-EWR. Det bjöds även på middag, som var samma som ekonomi inom Europa. LH är inte speciellt bra på mat i ekonomi...

IMG_1186.jpg
 

bwise

Medlem
Okey, fast det ser ju riktigt hyfsat ut ändå fast det beror kanske på att jag inte är så kräsen av mig... :) Åkt en del med TG och spontant så ser det ganska likvärdigt ut!
 

fcx

Medlem
Enligt mitt tycke och smak har TG en av de bästa matserveringarna i economy, och LH bland de sämsta. Om jag förväntade mig TG-mat och fick LH istället skulle jag bli mycket besviken.
 
LH Longhaul är ju sådär när det gäller mat. Dock var det riktigt gott på FRA-NRT. Där fick vi bland annat sushi. :)

Däremot förstår jag inte de där sockerkaksbottnarna med nån konstig smörja på som de envisas med som efterätt. Hur gott hade det inte varit med en chokladkaka istället?
 
Toppen