Mat i loungen i USA vid sleeper service med British Airways?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Cristoffer Cedergren, 26 Juni 2016.

1. Jag har en Sleeper service i Business från Bosten om ett tag. Någon som vet ungefär vad för typ av käk som serveras i loungen innan?

2. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte testa flyg från Boston men från JFK och IAD har det varit en bra buffé (åtminstone
    för Businesspax) där man har kunnat få t.ex. pasta tillagad efter önskemål.

SK525 gillar detta.
  3. Amerikansk loungemat kan ju va sisådär så funderar på att käka på nån trevlig restaurang i stan istället. Eller?

4. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, visst är det väl så ibland men jag som gillar att vara på flygplatsen i (alltför) god tid så
    funkar det bra.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är bättre än normal amerikansk loungemat. Brukar alltid finnas något som går att äta sig mätt på samt lite grönsaker. Det är inget att skriva hem om, men det är inte heller direkt dåligt. Jag tycker själv att det är ett utmärkt sätt att maximera sovtiden på hemresan.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  6. Homer

Homer Medlem

Förmodligen bättre än vad British Airways brukar servera ombord,
    beställer du specialkost så serveras den ombord oavsett.

Last edited: 26 Juni 2016
    ACervin gillar detta.
  7. Ja, jag tycker det är super att bara få sova sen! Man vill ju bara komma hem så snabbt som möjligt. Tack för alla svar :)

8. Tommy

Tommy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Alldeles rätt ;)

9. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Återkoppla gärna lite efter resan, med bilder om du kan, så andra kan ta del av kunskapen framöver. Trevlig resa!

Gus gillar detta.
  10. Nu vet jag inte hur det ser ut på Boston-Logan, men jag hade sleeper service hem från JFK för två veckor sedan. Maten i loungen är att föredra alla dagar i veckan över det som serveras ombord.

Från JFK erbjöds det t.ex. Dim Sung som var riktigt bra. Jag har också fått bra mat på Dulles och Newark, så det är inte bara den viktiga JFK stationen som har bra utbud.

Med bra mat definierar jag detta som bättre än ombord, och bättre än vanlig lounge mat i t.ex. en Lufthansa Senator Lounge i Frankfurt, men ingen haute cuisine

jerixon gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!