Senaste nytt

Mat i Air France Premium Economy

simulacra

Medlem
Nja....

Min erfarenhet är att maten som standard är helt okay i PE iallafall jämfört med economy. Den sträckan jag åkt är CDG - ICN (Seoul) och det är riktigt bra käk.

Men den viktigaste delen är ju att om man väljer annan mat är det ju svårare att få en OpUp. Sen vet jag inte hur det funkar med Paid Upgrade om man köpt annan mat.... men jag har iallafall fått riktigt bra uppgraderings priser när jag åkt PE jämfört med Economy.

Ngn opup är nog inte särskilt troligt för min biljett eftersom den är fare W och mitt saldo hos flying blue för tillfället är 0.

Kostnadsskillnaden mellan PE och business är nog nog mer än jag kan tänka mig att lägga för uppgraderingen men man kan ju alltid hoppas.
 
Ngn opup är nog inte särskilt troligt för min biljett eftersom den är fare W och mitt saldo hos flying blue för tillfället är 0.

Kostnadsskillnaden mellan PE och business är nog nog mer än jag kan tänka mig att lägga för uppgraderingen men man kan ju alltid hoppas.

Jag fick betala 2300:-SEK för en paid upgrade senast på W fare. Det tyckte jag var prisvärt ICN-CDG.
 

simulacra

Medlem
Jag fick betala 2300:-SEK för en paid upgrade senast på W fare. Det tyckte jag var prisvärt ICN-CDG.
Ok, intressant att höra, jag får som sagt se, jag är inte helt främmande för att ta chansen om den skulle uppstå. Men jag korsar den bron när jag kommer till den . :)

Min flight är från ARN-BKK i oktober så det kommer nog ta ett tag innan frågan skulle komma, under tiden får jag maximera min chans genom att inte ställe till det med specialmat.
 
Toppen