Senaste nytt

Mastercardkampanj dubbla poäng 9-11 november

Berglund

Medlem
Ett paket jag beställde i fredags levererades idag. Skeppat från USA. Lustigt att en transatlantleverans går snabbare än att uppdatera en transaktionsstatus. Typiskt banker!
Fast en transaktion blir ju fastställd först när handlaren gör ”dagsinlösen” och den slutgiltiga transaktionen skickas för inlösen hos handlarens kortinlösare, som i sin tur skickar det vidare till kundens kortutgivare.

Beroende på vilket datum handlaren gör kortinlösen så tar det några timmar eller någon dag för transaktionens slutgiltiga belopp att fastställas hos kortutgivaren. Vid internationella betalningar kan det ta en dag till, särskilt om det är över helgen. Inget konstigt alls eftersom det är så korthandel är uppbyggt. Systemet är egentligen ganska finurligt uppbyggt, det du ser som en reservation är endast ett preliminärt belopp som kan ändras och uppdateras när den slutgiltiga transaktionen clearas.
 

mha321

Medlem
Det är dessutom rätt så vanligt att man medvetet skjuter på sista steget en eller ett par dagar. Innan det är det även billigare att göra refund. Kan tex användas för det där med 24 timmars fri avbokning...
 

Atom

Medlem
Köpte flygbiljetter i lördags. Men fortfarande bara reserverat. Menar ni att man kan bli utan poäng då?
Det måste utgå poäng om man handlat under helgen. Jag vill minnas att jag läst att det varit så under tidigare kampanjer.

EDIT: oj läsa tråden kanske vara bra.
 

Big Birger

Medlem
Jag lyckades med konststycket att ha beställt Master Card Premium som kom fram med posten i torsdags, men ha anmält mig för dubbla poäng på mitt Master Card World. Men det fungerade utmärkt med Premium-kortet där jag nu ser att jag har fått dubbla poäng för allt som jag lyckades köpa i helgen. Sweet. :)
 

Samosaguas

Medlem
Såg nu att poängen för betalningar via PayPal i utländsk valuta bara har gett mig 15x2 poäng. Borde ha varit 20x2 poäng. Detta är inte första gången detta händer för mig. Får bli ett mail till SAS Mastercard.

Så till alla som gjort köp i utländsk valuta via PayPal - dubbelkolla om ni fått rätt antal poäng!
 

gneken

Medlem
Såg nu att poängen för betalningar via PayPal i utländsk valuta bara har gett mig 15x2 poäng. Borde ha varit 20x2 poäng. Detta är inte första gången detta händer för mig. Får bli ett mail till SAS Mastercard.

Så till alla som gjort köp i utländsk valuta via PayPal - dubbelkolla om ni fått rätt antal poäng!
Har de debiterat utländsk valuta från ditt kort? Standard hos Paypal är att de gör växlingen till SEK åt dig om jag inte minns fel?
 
Såg nu att poängen för betalningar via PayPal i utländsk valuta bara har gett mig 15x2 poäng. Borde ha varit 20x2 poäng. Detta är inte första gången detta händer för mig. Får bli ett mail till SAS Mastercard.

Så till alla som gjort köp i utländsk valuta via PayPal - dubbelkolla om ni fått rätt antal poäng!
Blev så vid förra kampanjen för mig med vid PayPal men de är ju i alla fall snabba på att fixa till de när man ringer o de kände till problemen med PayPal.
 
Toppen