Senaste nytt

Master Card ändrar sig om att bjuda på årsavgift

perhall

Medlem
I samband med ett annat ärende skulle jag säga upp min frus MC för jag tyckte inte det var värt 395,-. Vi har ju en massa andra kort. Ringer och de erbjuder direkt att ta bort årsavgiften när jag säger att jag vill säga upp det. På nya fakturan har de inte gjort det. Jag ringer igen. Då har de ändrat sig och säger att det är instruktioner från högre ort och att de aldrig bjuder på årsavgifter. Så de ber om ursäkt och inte ens chefen i kundtjänst kan göra något säger hon...
 

olo

Medlem
I samband med ett annat ärende skulle jag säga upp min frus MC för jag tyckte inte det var värt 395,-. Vi har ju en massa andra kort. Ringer och de erbjuder direkt att ta bort årsavgiften när jag säger att jag vill säga upp det. På nya fakturan har de inte gjort det. Jag ringer igen. Då har de ändrat sig och säger att det är instruktioner från högre ort och att de aldrig bjuder på årsavgifter. Så de ber om ursäkt och inte ens chefen i kundtjänst kan göra något säger hon...
Vilket Mastercard pratar vi om? Finns ganska många att välja på...
 

Mediana

Medlem
Bara att säga upp kortet på en gång och inte betala årsavgiften. Dåligt skött, men antar att det inte finns så mycket att göra.
 

perhall

Medlem
Jag lyckades identifiera händelsen (även om jag inte skrivit upp namnet på den jag pratade med). Jag sa nämligen upp ett annat kort samtidigt.
a. De lät mig ändra i min frus kort, vilket ej är förenligt med banksekretessen
b. De lovade bjuda på en månadsavgift, brott mot deras regler

Så jag slipper nu årsavgiften och en medarbetare får sig en bassning...
 
Toppen