Senaste nytt

Mask i maten ombord Norwegian

Chrille

Medlem
Brister har rapporterats veckovis med bilder till ARN base ledning under hela hösten 2013 utan resultat. Nu har crew valt att gå ut till media för att få en förbättring till situationen. Jag vet inte är det rätt väg men samtidigt tycker att det är bra att detta kommer fram för att resenärerna vet vad som pågår på DY.

Har du tillförlitliga källor? Artikeln i AB känns ju annars tunnt underbyggd och det är då naturligt att Norwegians kommunikationsdirektör ifrågasätter trovärdigheten i densamma.
 

Alx

Medlem
Är det bara jag som finner det lite märkligt att inga passagerare verkar ha klagat på mask, larver etc. i maten trots påstått långvariga problem? Passagerarna som ju inte har något att förlora på att klaga brukar vara snabba att träda fram i media med både namn, story och bilder när så här äckliga saker inträffar. Kunder som upptäcker oväntade saker i maten brukar ju dessutom vara ett populärt ämne att skriva om i medierna.

Att personalen vid samtliga påstådda tillfällen skulle ha lyckats upptäcka och avvärja matsnusket innan det hunnit serveras till passagerarna håller jag för mycket osannolikt. Norwegians personal låtsades ju nyligen som om ingenting hade hänt när de serverade djupfryst frukost!
 

Nystrom

Medlem
Är det bara jag som finner det lite märkligt att inga passagerare verkar ha klagat på mask, larver etc. i maten trots påstått långvariga problem? Passagerarna som ju inte har något att förlora på att klaga brukar vara snabba att träda fram i media med både namn, story och bilder när så här äckliga saker inträffar. Kunder som upptäcker oväntade saker i maten brukar ju dessutom vara ett populärt ämne att skriva om i medierna.

Att personalen vid samtliga påstådda tillfällen skulle ha lyckats upptäcka och avvärja matsnusket innan det hunnit serveras till passagerarna håller jag för mycket osannolikt. Norwegians personal låtsades ju nyligen som om ingenting hade hänt när de serverade djupfryst frukost!

Jag skulle finna det mindre troligt att man som FA ställer fram mat som är bevisat möglig eller kryllar av larver, därav få passagerarreaktioner. Att personal ställer fram djupfryst mat är inte heller bra men det syns ju inte lika bra som larver eller mögel. Jag tror nog att artikelns sanningshalt kan diskuteras men ingen rök utan eld....
 

Storsteffe

Medlem
Norwegian har stora problem med förseningar, service etc etc etc. av den anledningen flyger inte jag med dom. Men om det enda underlaget som finns i det här fallet är AB:s artikel(och en del ryktesspridning i denna tråd) så betraktar jag det som BS!
 

Alx

Medlem
Jag skulle finna det mindre troligt att man som FA ställer fram mat som är bevisat möglig eller kryllar av larver, därav få passagerarreaktioner. Att personal ställer fram djupfryst mat är inte heller bra men det syns ju inte lika bra som larver eller mögel. Jag tror nog att artikelns sanningshalt kan diskuteras men ingen rök utan eld....

Om inte annat så känner man att maten är djupfryst! ;)

Självklart sätter inte en normalt funtad flygvärdinna fram mat som de upptäcker är möglig eller kryllar av larver. Knappast ens på det värsta av värsta flygbolag. MEN, hur ofta går flygvärdinnorna igenom och synar varenda produkt de har tänkt att servera INNAN de går ut med vagnen? Särskilt på LCC där det är ont om tid mellan alla varv med vagnen, lotter, taxfree och gud vet vad... Det räcker ju med en enda larv för att en passagerare skulle upptäcka detta. Det är mycket osannolikt att personalen skulle ha kunnat gå igenom och upptäcka varenda larv och förstörd produkt om detta vore ett återkommande och spritt problem. Så uppmärksamma tror jag faktiskt inte att några flygvärdinnor är. De har fullt upp med andra saker.

Ingen rök utan eld, absolut. Men här kan elden mycket väl handla om något helt annat. T.ex. att Norwegian är mitt uppe i en mycket impopulär omorganisering av den svenska personalen. Det skulle i så fall inte vara första gången t.ex. en person som valt att inte gå över i det nya företaget tar till såna här metoder mot sin f.d. arbetsgivare.
 

Johan_G

Medlem
Om man läser kommentarerna på Aftonbladet så börjar man ju undra om fulflygs-trashen går med på vad som helst, ur en av kommentarerna:

"Mögel och liknande kan väl förfan förekomma utan ohygien? Jag öppnade en philadelphiaost som var helt ny och den var full av mögel. Vem FAN bryr sig? Kommer alltid att flyga med Norwegian."

Mvh
/NotRyan

Att fulflyg har en tendens att dra till sig ett visst klientel som reser med dessa i ur och skur är ju egentligen bara en fördel för oss som reser o-fulflyg i ur och skur ;)
 
Har du tillförlitliga källor? Artikeln i AB känns ju annars tunnt underbyggd och det är då naturligt att Norwegians kommunikationsdirektör ifrågasätter trovärdigheten i densamma.

Min bästa vän jobbar som purser där ( det är inte han som läckt bilderna till AB ) och jag har sett en del bilder under hela hösten 2013 efter DY bytte matkoncept. Jag har själv varit med om en möglig muffins och då var det jag som påpekade detta till crew. Problemet gäller ARN base som jag förstått.

Jag tror att det räcker som bevis eller?
 
Last edited:
Är det bara jag som finner det lite märkligt att inga passagerare verkar ha klagat på mask, larver etc. i maten trots påstått långvariga problem? Passagerarna som ju inte har något att förlora på att klaga brukar vara snabba att träda fram i media med både namn, story och bilder när så här äckliga saker inträffar. Kunder som upptäcker oväntade saker i maten brukar ju dessutom vara ett populärt ämne att skriva om i medierna.

Att personalen vid samtliga påstådda tillfällen skulle ha lyckats upptäcka och avvärja matsnusket innan det hunnit serveras till passagerarna håller jag för mycket osannolikt. Norwegians personal låtsades ju nyligen som om ingenting hade hänt när de serverade djupfryst frukost!

Problemet gäller speciellt den maten som värms upp i köket så cabin crew har möjligheten att stoppa oätlig mat innan den levereras till pax.
 

Knucket

Medlem
Att hänvisa till artiklar på Aftonbladet och tro att det är sanning är skrattretande. Det hittas på och skarvas a det grövsta på den skittidningen.
 
Toppen