TorbjornMieden
Medlem
Nej bara de DY använder. SAS använder såklart busi, förlåt plus-e-nummer
har inte med det att göra..
Nej bara de DY använder. SAS använder såklart busi, förlåt plus-e-nummer
Brister har rapporterats veckovis med bilder till ARN base ledning under hela hösten 2013 utan resultat. Nu har crew valt att gå ut till media för att få en förbättring till situationen. Jag vet inte är det rätt väg men samtidigt tycker att det är bra att detta kommer fram för att resenärerna vet vad som pågår på DY.
Är det bara jag som finner det lite märkligt att inga passagerare verkar ha klagat på mask, larver etc. i maten trots påstått långvariga problem? Passagerarna som ju inte har något att förlora på att klaga brukar vara snabba att träda fram i media med både namn, story och bilder när så här äckliga saker inträffar. Kunder som upptäcker oväntade saker i maten brukar ju dessutom vara ett populärt ämne att skriva om i medierna.
Att personalen vid samtliga påstådda tillfällen skulle ha lyckats upptäcka och avvärja matsnusket innan det hunnit serveras till passagerarna håller jag för mycket osannolikt. Norwegians personal låtsades ju nyligen som om ingenting hade hänt när de serverade djupfryst frukost!
Jag skulle finna det mindre troligt att man som FA ställer fram mat som är bevisat möglig eller kryllar av larver, därav få passagerarreaktioner. Att personal ställer fram djupfryst mat är inte heller bra men det syns ju inte lika bra som larver eller mögel. Jag tror nog att artikelns sanningshalt kan diskuteras men ingen rök utan eld....
Om man läser kommentarerna på Aftonbladet så börjar man ju undra om fulflygs-trashen går med på vad som helst, ur en av kommentarerna:
"Mögel och liknande kan väl förfan förekomma utan ohygien? Jag öppnade en philadelphiaost som var helt ny och den var full av mögel. Vem FAN bryr sig? Kommer alltid att flyga med Norwegian."
Mvh
/NotRyan
Har du tillförlitliga källor? Artikeln i AB känns ju annars tunnt underbyggd och det är då naturligt att Norwegians kommunikationsdirektör ifrågasätter trovärdigheten i densamma.
Är det bara jag som finner det lite märkligt att inga passagerare verkar ha klagat på mask, larver etc. i maten trots påstått långvariga problem? Passagerarna som ju inte har något att förlora på att klaga brukar vara snabba att träda fram i media med både namn, story och bilder när så här äckliga saker inträffar. Kunder som upptäcker oväntade saker i maten brukar ju dessutom vara ett populärt ämne att skriva om i medierna.
Att personalen vid samtliga påstådda tillfällen skulle ha lyckats upptäcka och avvärja matsnusket innan det hunnit serveras till passagerarna håller jag för mycket osannolikt. Norwegians personal låtsades ju nyligen som om ingenting hade hänt när de serverade djupfryst frukost!