Senaste nytt

Mask i maten ombord Norwegian

Alx

Medlem
Kanske en dum fråga men HUR säkerställer man att temperaturen verkligen bibehålls när maten packas upp och packas tillbaka flygning efter flygning? Jag menar serveringen kan ju ta en halv evighet ibland och maten blir för varm. Vad händer när man upptäcker att maten inte klarat temperaturen och man är uppe i luften på t.ex. en Long Haul? Blir det en matfri flygning eller låtsas man som om det regnar och hoppas på det bästa?

Det känns rent spontant som en mycket dum idé att köra runt med samma mat flygning efter flygning. Det måste ju verkligen vara att gamble med hygienen etc.

Många frågor, men det låter verkligen inte fräscht!
 
Kanske en dum fråga men HUR säkerställer man att temperaturen verkligen bibehålls när maten packas upp och packas tillbaka flygning efter flygning? Jag menar serveringen kan ju ta en halv evighet ibland och maten blir för varm. Vad händer när man upptäcker att maten inte klarat temperaturen och man är uppe i luften på t.ex. en Long Haul? Blir det en matfri flygning eller låtsas man som om det regnar och hoppas på det bästa?

Det känns rent spontant som en mycket dum idé att köra runt med samma mat flygning efter flygning. Det måste ju verkligen vara att gamble med hygienen etc.

Många frågor, men det låter verkligen inte fräscht!

Man kan t.ex. lösa det genom att servera djupfryst mat ;)
http://www.businessclass.se/forum/o...ervice-pa-norwegian-stockholm-las-palmas.html
 
Hur länge håller mackorna på SAS? I och med införandet av SAS GO/PLUS så känns det som att de kör samma stuk som Norwegian, dvs låta maten ligga kvar under fler flygningar.

Läser man innehållsförteckningen så ser man att det är massvis med e-nummer i dessa mackor.

Jag har kollat detta någon gång och det var inte mer än tre dagar eftersom de innehåller grönsaker.
 

Alx

Medlem

Haha ja jag kom att tänka på den direkt efter min postning. Så länge det är djupfryst så är det ju inget hygieniskt problem om än lite oaptitligt. :) Men min fråga är ju mer vad som händer när den djupfrysta eller kylda maten faktiskt har råkat tina under serveringen? Återfryser man med känt resultat eller vad gör man?! Det här med att köra Cafékoncept blir ju allt vanligare bland de snålare flygbolagen.
 
Ja, det vore ju onekligen bra om berörd peronal trädde fram så Norwegian kan säga åt bemanningsbolaget att inte anlita "Anna" eftersom hon ger bolaget dåligt rykte, eller ?

Brister har rapporterats veckovis med bilder till ARN base ledning under hela hösten 2013 utan resultat. Nu har crew valt att gå ut till media för att få en förbättring till situationen. Jag vet inte är det rätt väg men samtidigt tycker att det är bra att detta kommer fram för att resenärerna vet vad som pågår på DY.
 
Last edited:

Hall

Medlem
Norwegian hävdar att det inte ligger någon sanning bakom artikeln om äcklig mat som är angripen av mask och larver.

Norwegian slår tilbake - Nyheter, tv og radio fra hele verden - NRK.no

Hon gör sitt jobb som kommunikationsdirektör bra genom att helt förneka och misstänkliggöra uppgiftslämnaren utan att spekulera om motiv. Egentligen kan hon köra den varianten direkt på mediauppgifterna utan att kolla fakta med ansvariga eftersom det kan föras ett orimlighetsresonemang. Sant eller inte? Vem vill mista jobbet först?
 
Toppen