Mask i maten ombord Norwegian

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Traveller, 3 Januari 2014.

1. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är inte bara med regler som Norwegian maskar. Nu kryper dom, maskarna alltså, tydligen omkring i deras mat ombord också slog en kanbinchef från DY larm om. Här ett reportage från Aftonbladet.

Här kryper mask i flygplansmaten | Nyheter | Aftonbladet

Rätt äckligt faktiskt.

2. Visst är det äckligt!

Ur artikeln:
    "– Jag skäms och är rädd när jag serverar. Vi som *jobbar på flygplanet skulle aldrig äta det. Vi har en annan leverans."

Skrämmande! Eller ska man vara tacksam och se det som att Norwegian tar sina arbetsmiljöfrågor på största allvar och inte vill att personalen ska bli sjuk?

1 person likes this.
  3. Holgersson

Holgersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Typiskt att detta skulle komma ut... Nu blir det säkert tillägg på matkostnaden för färska råvaror och att de kan stoltsera med att den är lokalproducerad...

4 personer gillar detta.
  4. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför det? Kan man inte steka eller rosta masken istället?

5. Holgersson

Holgersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Borde funka fint. Passande signatur du har sådana fall Traveller :)

5 personer gillar detta.
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilket cateringbolag använder Norwegian?

1 person likes this.
  7. Johan_G

Johan_G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu verkar det som om det bara kan gå bättre för Norwegian, för sämre än på sistone är väl ändå inte möjligt?

8. NotRyan

NotRyan Medlem

Nu verkar det ju som att Norwegian har beställt det så, däremot är det ju hedervärt att dom anställda skyddas i det här fallet :rolleyes:...

"Hon menar att mat*snusket beror på att Norwegian vill spara pengar. Bolaget har börjat med mat som ska hålla sig fräsch i 180 dagar. Därför lastas samma förpackningar gång på gång om till nästa flight, enligt Anna.
    – Jag skäms och är rädd när jag serverar. Vi som *jobbar på flygplanet skulle aldrig äta det. Vi har en annan leverans."

Mvh
    /NotRyan

9. NotRyan

NotRyan Medlem

Om man läser kommentarerna på Aftonbladet så börjar man ju undra om fulflygs-trashen går med på vad som helst, ur en av kommentarerna:

"Mögel och liknande kan väl förfan förekomma utan ohygien? Jag öppnade en philadelphiaost som var helt ny och den var full av mögel. Vem FAN bryr sig? Kommer alltid att flyga med Norwegian."

Mvh
    /NotRyan

4 personer gillar detta.
  10. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Riktigt riktigt äckligt om det är sant och eftersom det står på Aftonbladet, handlar om Norwegian och källan väljer att vara anonym så är det såklart sant och helt befriat från överdrifter! :D

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!