Senaste nytt

Marriott förvärvar Starwood för 12.2 miljarder USD

David

Medlem
Jag har inte riktigt följt med i svängarna måste jag erkänna, men visst är det så att man inledningsvis inte kommer kunna tjäna MR-poäng om man bor på ett Starwood-hotell eller tvärtom?
Det stämmer. De är två olika program och man tjänar in som tidigare - dock finns det ju en 3:1 konverteringskurs publicerad.
 
Här for jag fram med lite osanning, sen utcheckning kl 4 som SPG Guld kan vara bra att ha.

När det gäller lounger på SPG har jag dålig koll. Men i Bangkok finns det inga på Aloft och Four Points. Westin har en som ser trevlig ut på bild, Sheraton Sukhumvit verkar inte ha någon vad jag kan läsa mig till och på övriga SPG hotel ser det lite bladat ut. Men några fanns med på listan över de 15 bästa Club Loungerna.

När det gäller eventuella förändringar i nivåer och loungetillgång så är en kvalificerad gissning att man gör en bedömning av hur trycket kommer att öka på loungen. Vad gäller de Marriott lounger jag har varit i, främst Hong Kong och Bangkok. Det är ganska mycket folk runt "Evening cocktails", men inte knökfullt. Övriga tider är det lugnt och vilsamt. Jag gissar att loungetillgång för nivån under Platinum skulle märkas mest på SPG-hotellen. Vad jag har förstått när jag läst på andra forum kommer inte Starwoodloyalisterna att springa benen av sig till Marriott om det finns ett SPG-alternativ.
Det finns longe på sheraton. Den.är liten precis som den på westin men de båda har ett bra utbud ffa deras osthörna är mumsig.
Personligen tycker jag westins är bättre.
På four p får du (eller i varje fall jag) drinkbiljetter (2 st per dag)
Aloft brukar bara ha en välkomstgåva.
 

Per N

Medlem
Det finns longe på sheraton. Den.är liten precis som den på westin men de båda har ett bra utbud ffa deras osthörna är mumsig.
Personligen tycker jag westins är bättre.
På four p får du (eller i varje fall jag) drinkbiljetter (2 st per dag)
Aloft brukar bara ha en välkomstgåva.
Nja, Sheraton Sukhumvit har ingen lounge. Där får man välja mellan Barsu, Living room, och Sala (poolen) för snacks och drinkar mellan 18:00-20:00. Royal Orchid Sheraton som ligger vid floden har dock en lounge.
 
Nja, Sheraton Sukhumvit har ingen lounge. Där får man välja mellan Barsu, Living room, och Sala (poolen) för snacks och drinkar mellan 18:00-20:00. Royal Orchid Sheraton som ligger vid floden har dock en lounge.
Senast jag bodde där (när westin repade sin pool) så satt jag i en lounge och drack lite pinot noir till min ost.
ROs lounge är lite sämre map på utbud.
Plaza anthenees lounge på 26e är flådig men hotellet ligger lite off för mig.
StR hade en lounge förut när jag var där. Hur det är nu vet ej.
De andra har jag ej testat.
 

Per N

Medlem
Senast jag bodde där (när westin repade sin pool) så satt jag i en lounge och drack lite pinot noir till min ost.
ROs lounge är lite sämre map på utbud.
Plaza anthenees lounge på 26e är flådig men hotellet ligger lite off för mig.
StR hade en lounge förut när jag var där. Hur det är nu vet ej.
De andra har jag ej testat.
Det ska vara om dom satte upp en temporär lounge i så fall, kanske i biblioteket bredvid Living Room. Senast då vi bodde på St Regis fick man drinkar i baren The Lounge, utanför hissarna. Precis som du säger så är Plaza Athénées Lounge väldigt trevlig men vi tyckte servicen var lite knackig. W har ingen lounge, där fick man två drinkbiljetter. Le Meridien Patpong har ingen lounge men man kör fria drinkar i baren Bamboo Chic.
 

rvarttinen

Medlem
Har alltid fått någon slags 'recognition' i SPG: nästa högre kategori rum, drinkvouchers, fritt WiFi (numera standard för Gold), rum högre upp (W SFO, föredrar rum längre ned om jag kan få ett hörnrum istället), sen utcheckning, 'club room' på Sheraton (efter bokat billigast möjliga), etc.

Sist jag loggade in på SPG så finns ett erbjudande att skaffa konton, ja - plural, och länka dessa till SPG-kontot. Funderar på att göra det. Ger tillgång till poängintjäning på ytterligare en räcka hotell. Vad anser ni övriga på forumet? Värt att göra?
Har själv inte bott på något Marriott ännu. Hört av @David att de är helt ok och rätt bra.
 

JacobGBG

Medlem
Sist jag loggade in på SPG så finns ett erbjudande att skaffa konton, ja - plural, och länka dessa till SPG-kontot. Funderar på att göra det. Ger tillgång till poängintjäning på ytterligare en räcka hotell. Vad anser ni övriga på forumet? Värt att göra?

Som fd Marriott Gold så kan jag säga att du har inget att förlora och allt att vinna på att koppla samman dina konton. Du blir omedelbart statusmatchad till Marriott.
 
Toppen