Senaste nytt

Married Segments på Eurobonus Bonusresor?

agehall

Medlem
En del bolag kör ju codeshare och tillåter bara codeshare i sina routingar, Singapore Airlines är så vad jag förstår, då kan ju tillgänglighet på SK-benet finnas ARN-CPH men det kan vara slutsålt på SQ-codesharen ARN-CPH, så att du inte kan routa ARN-CPH-SIN trots att det finns platser (som SK) på första benet. Är det något liknande som Brussels håller på med?
Du kan inte ha codeshare på awards, så det lär det inte vara.
 

Canadien

Medlem
Sant. SBS hos Tallinn återstår då, eller om det gjorts någon ändring i systemen i samband med att det började gå att boka Asien via US, och flera byten i 3e zon.
 

Berrsus

Medlem
Det kan vara precis vad som helst. Allt från ett IT-problem till månfas. (Dock är oddsen rätt höga på married segments om du frågar mig)


Du kommer säkert att få ett svar av dem, men det är inte alls säkert att det är ett korrekt svar.

I sådana här lägen är det visserligen frustrerande, men det är bara att släppa pucken. Det går inte för oss att få reda på till 100% vad som är problemet och det gör det rätt meningslöst att gräva mer i det. Det är bara att acceptera att det inte går.
Mailade EBD-supporten i onsdags men har ännu inte fått svar.

Har varit i kontakt med Tallin igen om bokningen och agenten (inte helt förtroendeingivande) hävdade att detta berodde på Married Segments och att det fanns Married Segments uppgörelser mellan olika flygbolag inom Star Alliance. Hon sa att om bokade om biljetten från början så skulle det nog gå att boka den, innebärande att först avboka och sedan boka om. Det gick jag inte med på. Hon sa även att det inte gick att reda ut vilket bolag Married Segments berodde på i detta fall.

Jag bad då henne att söka på sträckan ICN-MXP och vips kom ett förslag upp, LH 2 platser i C mellan ICN-FRA och sedan den önskade flighten jag ville boka till FRA-MXP. Jag valde dock att inte göra bytet då jag föredrar att flyga OZ F framför LH C och lösa MXP biten på annat håll. Min slutsats men min högst ringa kunskap inom området blir att det är LH eller OZ som har married segements i detta fall och inte tillåter att bokningen innehas med ICN-FRA (OZ) följt av FRA-MXP (LH).
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Berrsus

Medlem
Problem soved! Handlar om att få prata med rätt person i Tallin som tycker utmaningar är roligt. Jag vet att andra nämnt Evelyn, och förutom att vara väldigt kompetent så var hon även väldigt trevlig.

Genom att inkludera sträckan innan i sökningen, ICN-FRA, och söka på ICN-MXP så dök alternativet ICN-FRA med LH och FRA-MXP (LH) upp som valbart förslag. Agenten sökte sedan på andra förslag på delen ICN-FRA och bytte således till OZ-flighten, vilket fungerade och bokningen kunde bekräftas. Hade det inte funnits ytterligare tillgång på OZ-flighten ICN-FRA utöver de platser jag redan bokat hade det inte gått.

Skam den som ger sig och tack för er hjälp!
 

Gus

Medlem
Jag har en resa bokad: Astana-Peking-Sydney med air China i business class, bokad via sas Tallinn. Nu önskar jag åka en vecka tidigare och agenten kan boka Astana-Peking ELLER Peking-Sydney men agenten kan inte boka de ihop.

Kan married segments finnas endast vissa dagar, men inte andra? Jag har försökt massa olika kombinationer, som att flyga via Chengdu etc. Tror ni att man kan trixa på något sätt?
 

jumbooze

Medlem
Jag har en resa bokad: Astana-Peking-Sydney med air China i business class, bokad via sas Tallinn. Nu önskar jag åka en vecka tidigare och agenten kan boka Astana-Peking ELLER Peking-Sydney men agenten kan inte boka de ihop.

Kan married segments finnas endast vissa dagar, men inte andra? Jag har försökt massa olika kombinationer, som att flyga via Chengdu etc. Tror ni att man kan trixa på något sätt?
Astana-Beijing-Bangkok-Sydney?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Astana-Beijing-Bangkok-Sydney?
Tack för förslag! Det hade blivit för många segment eftersom jag sen ska till Kapstaden! Jag lyckades boka Astana-Peking-Auckland till slut! Jag provade först med en vresig kille i Tallinn, han sa att det inte gick via Auckland. Jag gjorde en HUACA och fick tala med Christina som löste det hela galant :) Mycket märkligt att det ska vara så olika beroende på vilken agent som man talar med.
 

t90tho

Medlem
Uppföljning av min issue
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017) | Sida 158 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor - jag lyckas inte boka en 2-4-1 i blandade klasser.

Ringde till Tallin idag - och de påstår att det är en variant av married segments som gör att denna bokning inte går att göra- jag förstod inte helt.
Kan det vara regler för en ren SAS eurobonus resa som spökar?

Det går inte att boka den flight som jag ser är tillgänglig som del av resan...

Jag försöker en gång till innan jag ger mig.

Detaljer:
Star Alliance bokning, Swiss ut.
Hemresa bara SAS:
Miami - Oslo 9 nov Business SK956

Oslo - Arlanda 10 nov
önskad flight SK848 07:40 (tillgänglig som EB award, men inte möjlig att boka tillsammans med ovanstående flight enligt Tallinn)
Nu bokad flight SK486 13:25
 
Last edited:
Toppen