Senaste nytt

Married Segments på Eurobonus Bonusresor?

jerixon

Medlem
Ja alltså det nya systemet med "married segments".... Det är verkligen ingen höjdare alls och mycket av flighterna som finns tillgängliga går ej att kombinera....
Det är ju inte så roligt när man som jag gillar att nörda ihop lite sköna resor :)
 

agehall

Medlem
Ja alltså det nya systemet med "married segments".... Det är verkligen ingen höjdare alls och mycket av flighterna som finns tillgängliga går ej att kombinera....
Det är ju inte så roligt när man som jag gillar att nörda ihop lite sköna resor :)

Ett par saker; för det första vet vi ännu inte om det är så att SAS infört married segments. Det är fortfarande för tidigt för att säga att det är så - det kan lika gärna vara ett IT-problem.

Sedan är ju lösningen på ditt problem enkelt - använd inte Uniteds hemsida utan leta på SAS hemsida. Det är ändå vad SAS visar som är vad som gäller ifall du bokar med EB-poäng.
 

jerixon

Medlem
Absolut jag söker naturligtvis med SAS hemsida också, men problemet kvarstår ju att jag ej kan kombinera de resor jag vill längre även om det finns tillgänglighet likt förut.
Jag vill ju helst vidare i USA och kan även tänka mig annan carrier och där av använder jag United hemsidan.

Ett par saker; för det första vet vi ännu inte om det är så att SAS infört married segments. Det är fortfarande för tidigt för att säga att det är så - det kan lika gärna vara ett IT-problem.

Sedan är ju lösningen på ditt problem enkelt - använd inte Uniteds hemsida utan leta på SAS hemsida. Det är ändå vad SAS visar som är vad som gäller ifall du bokar med EB-poäng.
 

taxvalp

Medlem
Bumpar denna tråd igen med en ny upplevelse med married segments och SAS Eurobonus. I korthet så har vi lyckats knipa en bonusresa till Seychellerna under julhelgen, Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016 | Sida 59 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor med tider som vi önskar förutom att utresan blir via London med tight byte (och högre skatter).

Därför blev jag glad när Expertflyer i natt meddelade att det fanns award-platser på direktflyget ARN-ADD precis som vi vill ha. Ringde Tallinn och talade med en av deras mer kompetenta medarbetare och hon hittade platserna. När skatterna skulle beräknas visade det sig att det ej gick att boka pga "married segments". Hon använde termen som att hon är väl insatt och att det inte var första gången. Hon uppmanade mig att ringa tillbaka lite då och då för att kolla och det kan jag förstås göra.

Finns det något sätt jag kan göra för att kolla själv om det går? Expertflyer visar just nu tillgänglighet på två award-platser i C hela vägen ARN-ADD-SEZ de tider vi vill ha men de går ju som sagt inte att boka...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Jag tycker aldrig vi fick det 100% belagt att det införts married segments på EB-awards eller hur det gjorts om det nu gjorts.

Det låter väldigt konstigt att det skulle gå att hitta flighterna men inte beräkna skatterna pga married segments - om det är det som är problemet skulle inte ens flighten gå att hitta eller så skulle den inte ha tillgänglighet.

Hsh, det finns egentligen inget du kan göra själv vad jag vet eftersom det inte är klarlagt vem och hur det skapas married segments. Därför vet vi inte riktigt vilka verktyg man ska lita på. Men jag är fortfarande lite skeptisk till att det faktiskt är problemet.
 

AABack2ARN

Medlem
Min uppfattning är att om ExpertFlyer visar tillgänglighet i en klass på två segment i samma sökning på ARN-ADD-SEZ så är det bokningsbart. Gör man två sökningar däremot så är det en annan fråga.

Jag funderar dock på om det kan vara så att ExpertFlyer söker "ben för ben" då man söker efter awards? Låter dock lite långsökt...
 

taxvalp

Medlem
Min uppfattning är att om ExpertFlyer visar tillgänglighet i en klass på två segment i samma sökning på ARN-ADD-SEZ så är det bokningsbart. Gör man två sökningar däremot så är det en annan fråga.

Jag funderar dock på om det kan vara så att ExpertFlyer söker "ben för ben" då man söker efter awards? Låter dock lite långsökt...

Min tilltänkta award dyker upp även om man gör det i samma sökning ARN-ADD-SEZ. Ska testa HUACA inom kort, det som gör det lite extra dystert är att det var den erkänt kompetenta agenten i Tallinn (Katrin? Är dåligt på att minnas namn) som sade att det var så och hon verkade veta vad hon talar om. Nåväl, bara att testa igen!
 

AABack2ARN

Medlem
Jag testade samma sak i ExpertFlyer så jag håller med dig att det borde gå att boka. Detta med married segments är ett j*a mysterium...
 
Min tilltänkta award dyker upp även om man gör det i samma sökning ARN-ADD-SEZ. Ska testa HUACA inom kort, det som gör det lite extra dystert är att det var den erkänt kompetenta agenten i Tallinn (Katrin? Är dåligt på att minnas namn) som sade att det var så och hon verkade veta vad hon talar om. Nåväl, bara att testa igen!

Kristina (stavning?)
 
Toppen