Senaste nytt

Married Segments på Eurobonus Bonusresor?

jerixon

Medlem
Börjar bli riktigt irriterad på SAS nu.
Enligt dem uppdaterar de sitt bokningssystem nu så man ej längre kan välja flighter 1 och 1 med availability.
Det finns platser både från Linköping och Stockholm till Köpenhamn den dagen jag vill åka och sedan vidare till Washington men SAS kan ej boka.
Är det fler som har problem med att få igenom sina routings trots platser lediga?
Är det såhär så är ju United sidan helt värdelös nu mer då den visar massa available connections.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Enligt dem uppdaterar de sitt bokningssystem nu så man ej längre kan välja flighter 1 och 1 med availability.
Det finns platser både från Linköping och Stockholm till Köpenhamn den dagen jag vill åka och sedan vidare till Washington men SAS kan ej boka.

Vad menar du? Finns det plats CPH-IAD men du får inte boka?

Vi har ju sett rapporter sista veckorna som antyder att SAS har börjat använda married segments tyvärr.
 

jerixon

Medlem
Ja det finns platser från LPI-CPH och ARN-CPH i både plus och ekonomi, samt CPH-IAD i Business.
Men jag får inte boka dem tillsammans.....
Mycket lustigt!

Vad menar du? Finns det plats CPH-IAD men du får inte boka?

Vi har ju sett rapporter sista veckorna som antyder att SAS har börjat använda married segments tyvärr.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Något är inte rätt och riktigt här. Det går inte att boka online heller av någon anledning.

Det du bör göra är nog att boka CPH-IAD nu, och sedan tjafsa med SAS om anslutningen senare. Det verkar helt galet att det inte skulle gå att boka en resa på det där sättet tycker jag. Gick inte heller från ARN.
 

jerixon

Medlem
Tro mig, jag har bråkat med dem i en timme på telefon!
Försökte få igenom bokning från ARN och LPI utan lycka jag också...

Enligt SAS Tallin så kommer det vara så i framtiden att bara de connections som visas på websidan kommer kunna bokas. Det är enligt dem för att tillgången för "korta resor inom norden" är högre än för connections longhaul.
Det är något som kommer fortsätta och endast de connections som erbjuds på websidan kommer i framtiden att kunna vara bokningsbara enligt dem....
Jag blir ta mig fan inte klok på skiten snart! o_O

Något är inte rätt och riktigt här. Det går inte att boka online heller av någon anledning.

Det du bör göra är nog att boka CPH-IAD nu, och sedan tjafsa med SAS om anslutningen senare. Det verkar helt galet att det inte skulle gå att boka en resa på det där sättet tycker jag. Gick inte heller från ARN.
 

rob74

Medlem
Tro mig, jag har bråkat med dem i en timme på telefon!
Försökte få igenom bokning från ARN och LPI utan lycka jag också...

Enligt SAS Tallin så kommer det vara så i framtiden att bara de connections som visas på websidan kommer kunna bokas. Det är enligt dem för att tillgången för "korta resor inom norden" är högre än för connections longhaul.
Det är något som kommer fortsätta och endast de connections som erbjuds på websidan kommer i framtiden att kunna vara bokningsbara enligt dem....
Jag blir ta mig fan inte klok på skiten snart! o_O
Det här låter ju sinnessjukt! Då kan man aldrig boka t ex Kiruna-Malta med SAS eller till USA de dagar det inte går morgonflyg från KRN...
 

jerixon

Medlem
Ja nu ska vi ju inte ta dessa ord från Tallin på fullaste allvar kanske....
Det kan ju även vara så att det är fullständig BS....
Men för mig som peppar på en Ryder Cup helg i USA så sätter det här lite käppar i hjulet då jag inte vill ta för mkt. ledighet i samband med det!


Det här låter ju sinnessjukt! Då kan man aldrig boka t ex Kiruna-Malta med SAS eller till USA de dagar det inte går morgonflyg från KRN...
 

agehall

Medlem
Tro mig, jag har bråkat med dem i en timme på telefon!
Försökte få igenom bokning från ARN och LPI utan lycka jag också...

Enligt SAS Tallin så kommer det vara så i framtiden att bara de connections som visas på websidan kommer kunna bokas. Det är enligt dem för att tillgången för "korta resor inom norden" är högre än för connections longhaul.
Det är något som kommer fortsätta och endast de connections som erbjuds på websidan kommer i framtiden att kunna vara bokningsbara enligt dem....

Isåfall har SAS effektivt infört married segments på bonusresor vilket suger stenhårt. Det är dock föga förvånande att SAS försöker försämra EB nu. De införde en del bra saker för något år sedan när EBD infördes och nu jobbar de hårt på att göra programmet oanvändbart igen.
 
Toppen