Senaste nytt

Marks & Spencer levererar buy on board till British Airways från January 2017

henrik l

Medlem
Ytterligare en fundering när man säger att kunderna kräver detta. Hälften må vara korrekt. Den där tunnbrödsrullen, eller vad det nu är som serveras är inget att hetsa upp sig för, där förstår jag att kunderna gnäller. Men gäller det samma för dryckesutbudet, har kunderna gnällt över kvaliteten på vinet, ölet, vattnet, Coca Colan, eller Gin Tonicen som serveras? Ok, kaffet är rena rävgiftet så där förutsätter jag att det blir ett gigantisk kvalitetslyft. Har inte lyckats hitta någon relevant Facebooksida där man kan komma med lite konstruktiva frågor, någon som har sett det?
 

Concorde

Founding Member
Smart hedging av oljan gör att BA/IAG postar skapligt resultat, samt att det är en artificiell högkonjunktur (sedelpressarna har gått varma sedan credit crunchen blev publik 2008). Med Iran på marknaden och ett självständigt USA så finns det inget som talar för att vi kommer upp till 100 dollar fatet igen. Men även en modest ökning kommer svida på balansräkningarna för flygsällskapen.
Nästa smäll finns det inget statligt skydd och förlusterna realiseras, med dramatiska resultat.
I samma ögonblick som konjunkturen vänder blir det kris, och premium stolarna kommer gapa lediga med prispress som resultat.
BA kommer inte kunna dyka neråt med samma marginal som LoCo i economy.
Business osv kan dom locka tillbaka oss, men SOP är att när det är tighta tider så blir resepolicy snävare...

Gällande CE är det bekräftat att det finns kvar och enligt BA ska det bli bättre:
“Club Europe (short-haul business class) customers will continue to be offered a full, complimentary menu, which is being improved and revamped from spring 2017 as part of the changes to short-haul catering. Further details will be released on the changes nearer the time.”

... right
 
Last edited:
Passar på innan svångremmen dras åt :D
IMG_3931.JPG
 

Homer

Medlem
Last edited:

LarsCph

Medlem
Fever Tree tonic water - 150ml £1.50 / 200 Avios
Fever Tree Slimline tonic water - 150ml £1.50 / 200 Avios


Nu är menyn publicerad i sin helhet, jag vet inte om något ändrats?

Food Menu | M&S | British Airways


Jag tycker att Aviospriserna är väldigt humana, i alla falla om man jämför med SAS ;)

Ah ja - det var bedre. De har ændret det - for da jeg så i menuen før jul var det Schweppes Tonic :)

Priserne som helhed syntes jeg egentlig er OK selv om jeg syntes det er ærgerligt at der ikke længere er fri servering. Men det er jo sådan det er - og BA var vel et af de sidste selskaber i Europa som praktiserer det på Economy class i Europa. AirFrance er der vel tilbage som stadig gør.

Man kan håbe at de ikke lykkes med at fjerne den ret fine (syntes jeg) servering på business class morgen og aften.
 
Toppen