Senaste nytt

Marknadsundersökning: hjälp ett par stackars studenter!

henrik l

Medlem
Klart jag ställde upp. Kommer ni att köra någon form av enklare korrelationsanalyser eller blir det multipel regression, eller kan ni få till ngn form av faktoranalys:D Onödigt att säga, men ni kunde haft mig som handledare eller examinator om ni hade haft otur:cool: Men ni kommer helt klart att få fram ngt intressant.
 

captainfire

Ny medlem
Fixat!

Min svåger (jobbar på ett bolag som tillverkar stora "motorer") men tror inte han frekventerar detta ypperliga forum :D

Då är vi två! Jobbar deltid på stora W, som vi säger här. :D

Klart jag ställde upp. Kommer ni att köra någon form av enklare korrelationsanalyser eller blir det multipel regression, eller kan ni få till ngn form av faktoranalys:D Onödigt att säga, men ni kunde haft mig som handledare eller examinator om ni hade haft otur:cool: Men ni kommer helt klart att få fram ngt intressant.
Ska se vad jag får till...Har aldrig öppnat SPSS förens nu :rolleyes:

En snabb överblick indikerar att åldersgrupper över 35 ställer lite högre krav allmänt på den hårda produkten, och de med >70 övernattningar bryr sig mindre i kringtjänster. Detta med reservation, har inte analyserat strukturen bland de två grupperna ännu.
 
Klart jag ställde upp. Kommer ni att köra någon form av enklare korrelationsanalyser eller blir det multipel regression, eller kan ni få till ngn form av faktoranalys:D Onödigt att säga, men ni kunde haft mig som handledare eller examinator om ni hade haft otur:cool: Men ni kommer helt klart att få fram ngt intressant.

Ska se vad jag får till...Har aldrig öppnat SPSS förens nu :rolleyes:

Ska det jobbas med SPSS, eller handledas, så är vi nog flera som kan hjälpa till! För även om en annan jobbar med kvalitativ metodik så är man ju så klart bevandrad i SPSS och regression :D. Intressant att få titta på rådatan men det ska bli ännu mer intressant att läsa den färdiga produkten:). Lycka till!
 
Toppen