Senaste nytt

Mapping Codeshare från Lufthansa/SAS

ThomasLH

Ny medlem
Hej,

jag har inte hittat något gällande min fråga och vet att det kanske inte finns något svar men vill ändå försöka.

Jag ska flyga den 5/6-2013 från ARN-TXL-FRA-LEJ. Biljetten bokas via LH hemsida. Frågan är i vilken SK klass codeshareflyget LH6059 mappas i? Den har LH bokningsklass "W".

Tack
Thomas
 

agehall

Medlem
Detta är problemet med codeshares. Man vet inte säkert.

Jag har hört att det numera ska gå att kolla via KVS och ExpertFlyer, men jag är inte säker på att jag litar helt på det än.

Varför frågar du? Om det gäller intjäning till EB så spelar det ingen roll för du får 100% oavsett vilken bokningsklass du har i economy.
 

ThomasLH

Ny medlem
Tack för svaret, ska kolla på dessa sidor.

Jag använder inte EB, då SK inte erbjuder bokningsmöjlighet till LEJ via SK:s hemsida, dessutom tycker jag att poängöversikten gällande hur många EB poäng jag tjänar för respektive *A flyg är så dåligt.
Jag vill exakt veta om det blir 5, 100 eller 1000 poäng inte att det ger min. 75 poäng eller range xxx - xxx, så som det just nu står i EB tabellerna.
 

palmen

Moderator
Om du inte använder EB (EuroBonus) vilket program skulle du då lägga poängen till?

Att förstå tabellen på SAS EuroBonus sidor är inte det enklaste, logiken finns där även om den i min och mågna andras ögon är väldigt dålig.
 

agehall

Medlem
EB-tabellerna är lite kryptiska första gången man ser dem, men snabbt lär man sig hur de funkar och vad varje "kategori" motsvarar i procent av flugna miles.
 

ThomasLH

Ny medlem
Ok, det var procenten poängen riktar sig efter. Det visste inte ens SAS medarbetarna när jag här om dagen frågade hur många miles man ska få för flygningen ARN-LPA.
 

agehall

Medlem
Ok, det var procenten poängen riktar sig efter. Det visste inte ens SAS medarbetarna när jag här om dagen frågade hur många miles man ska få för flygningen ARN-LPA.

Nja. Om du har en tabell, så vet man att business och first ger 200% av flugna miles. Premium economy ger 150% (hos SAS, men inte hos andra) och economy ger 100%, 50% eller 25% beroende på vilken kolumn bokningsklassen står i. Inte helt självklart, men man lär sig.
 
Toppen