Senaste nytt

Manila - Stockholm, enkel i november

Smuffe

Medlem
Snabb fråga...

Asiana eller Eva Air intra Asien i economy?

Jag har flugit med Eva både i economy och i business men aldrig med Asiana.

Vad hade ni valt?
Kort stopp i Seoul med en halvdag i Tokyo eller ett längre stopp i Tokyo med övernattning via Taipei?
 

Smuffe

Medlem
Jag hade valt Eva Air eftersom jag antar att du får en mellanlandning i Taipei då och jag tycker att Eva Air har så bra lounger.

Jag kan bara hålla med om Eva och loungerna på TPE.
Glass, korv, nudlar, wonton, glass...
Det intressanta som jag märkte för något år sedan var att businessloungen var softare än guldloungen som var för mycket folk och inte lika cool. :)

@Du har ingen erfarenhet av Asiana att jämföra med? Själv har jag inte flugit med de eller varit på ICN så det lockar ju lite...
Men jag vill samtidigt inte satsa på en sämre produkt och flygplats om jag väljer Asiana före Eva.
 
Jag har bara flugit Asiana i förstaklass och Eva Air i businessclass så jag kan inte direkt jämföra flygupplevelserna. Den enda Asiana-loungen jag har besökt är förstaklassloungen i Seoul, men det vete tusan om jag inte tycker bättre om de vanliga Eva Air-guldloungerna i både Taipei och Bangkok än Asiana-förstaklasslougen.
 

palmen

Moderator
Jag tror de flesta asiatiska bolag i ekonomi är ungefär likvärdiga om man bortser från de från Kina. Har själv bara rest Air Asia i ekonomi inom Asien.
Jag hade valt Eva air för att få chans att flyga hello kitty plan, bara för att det är lite speciellt (du får titta att de plantyperna trafikerar dina rutter).
 

Smuffe

Medlem
Jag tror de flesta asiatiska bolag i ekonomi är ungefär likvärdiga om man bortser från de från Kina. Har själv bara rest Air Asia i ekonomi inom Asien.
Jag hade valt Eva air för att få chans att flyga hello kitty plan, bara för att det är lite speciellt (du får titta att de plantyperna trafikerar dina rutter).

Hello Kitty är redan avklarad... ;) Annars hade det varit ett plus. :)
 

jsn

Medlem
Hmmm, du har ett flygbolag du ännu inte har flugit med, och du funderar på huruvida du skall passa på och göra det nu eller inte?? Ffa när du nu också flyttar tillbaka till Svedala...
 

Smuffe

Medlem
Hmmm, du har ett flygbolag du ännu inte har flugit med, och du funderar på huruvida du skall passa på och göra det nu eller inte?? Ffa när du nu också flyttar tillbaka till Svedala...

Jag måste ta mig till Tokyo för att ansluta till flyget via Addis.
Eva är ca $40 billigare än Asiana men å andra sidan... Nytt bolag och ny flygplats.
 

pep

Medlem
Fifty-fifty som @palmen skriver, det er også mit gæt. Asiana er måske en anelse bedre end Eva - på papiret (iflg. reviews). Men det er som i fodbold: det er dagsformen der er afgørende! Så Eva kan sagtens slå Asiana hvis man rammer dagen.
Sikke dog en herlig lang tråd du har fået ud af dette. Politimesteren mod rebellen :)
 
Last edited:
Toppen