Manage my booking på British Aiways webbsida

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Stefan62, 5 Februari 2013.

  1. Stefan62

    Stefan62 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fungerar "Manage my booking" på British Airways:s hemsida endast om man bokat direkt via hemsidan eller även om man bokat på annat sätt, t ex resebyrå?
     
  2. EricT

    EricT Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Se till att få British Airways´s ref så kan du logga in med efternamn i MMB. Där kan du lägga till ditt BAEC nummer och därefter syns den alltid.

    Har de lagt till ditt BAEC nummer ska du kunna logga in direkt.
     
  3. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Japp,
    för övrigt är British Airways's boknings hantering online helt outstanding jämfört med dom flesta bolag.
    Smart layout, massa funktioner, gott om information etc.

    Tänk om deras irrops hantering kunde vara lika bra.
     
  4. doc

    doc Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, MMB fungerar utmärkt. Jag kunde på en Finnair-bokning, gjord av resebyrå, där mitt BAEC-kort inte var tillagt (trots att jag bett om detta) lägga till kortnumret via MMB. Detta gick inte göra på Finnairs egna sida.
     
  5. Funkar utmärkt via resebyrå. Alla mina resor via Concur kommer in på en gång så jag kan boka plats 4A ASAP
     
  6. Stefan62

    Stefan62 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det betyder att jag kan gå in och välja plats samt att betala för den så snart jag har ett bokningsnummer!?
     
  7. Om du har elitstatus hos BAEC eller om du betalar, ja.
     
  8. JensE

    JensE Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Kan välja plats gratis även i första klass eller inneha en helt flexibel biljett.

    Edit: Samt om du har någon kompis med British Airways guld på samma flight så går det att lösa gratis också!
    I alla andra fall så måste du snällt vänta till OLCI öppnar eller betala.
     
    Last edited: 5 Februari 2013
  9. Stefan62

    Stefan62 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Manage My Booking?

    Försöker uppgradera biljett på "Manage My Booking", men har sedan någon vecka fått följande felmeddelande - trots att det är en köpt biljett på British Airways.com:

    "We are sorry but redemption bookings cannot be upgraded using Money"

    Vad kan det vara för problem?
     
  10. kristerj

    kristerj Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag får samma felmeddelande, det är bäst att ringa British Airways så ordnar de uppgraderingen om det finns bonusplats (Aviosuppgradering) eller talar om vad det kostar (uppgradering med pengar). Verkar vara ett standardfel vid uppgradering av longhaul med anslutningsflyg.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×