Senaste nytt

Man ska aldrig säga aldrig, men aldrig mer codeshare via resebyrå!

Det positiva med det är att det blir en Dreamliner ändå. Det negativa är att vi landar i Oslo 1h efter att mina SK flygningar lyfter till CPH och ARN. :(

Nu förstår jag inte, det är ju två positiva saker...
Så som JAG ser på det innebär det ju fortfarande att du har en chans att hinna med dina SK flygningar ;)
 

AABack2ARN

Medlem
Några minuter sena från Cancun till Houston. Längsta kön jag sett i kontrollen och boarding börjar om 13 minuter. Jag har redan börjat kolla alternativa flygningar till Europa ikväll som UA kan boka om oss på...

Charmen med att flyga via USA... :(

Nu känns det förvisso som om du landar med fötterna ned i de flesta av dina resor, men det känns också som om du utmanar systemet ;)

Själv undviker jag gärna detta. Inser nog att "I'm too old for that shit!" ;)
 

mha321

Medlem
Gissar att avskyn ligger i den trånga kabinen i ekonomi. Däremot C i exempelvis 1-2-1 är ju rymligt.
Ekonomi-kabinen och @agehall? Mjaa, måste nog vara något annat :p

Förstår heller inte avskyn mot flygtypen för övrigt. Men absolut inte heller de som höjer den till skyarna. De dreamliner-flyg jag gjort har alla varit bra i kabinen, men det helt enkelt pga att kabinen varit ny. Det finns ju inga gamla kabiner på dreamliner ännu...
 

agehall

Medlem
Jag tycker de är trånga (även i C) och jag litar inte för fem öre på att Boeing satt ihop dem på rätt sätt. Så länge de kommer från Seattle så är de kanske OK, men deras andra fabrik verkar minst sagt ha vissa problem. Jag har ingen önskan att testa nya (relativt) obeprövade flygplansmodeller när jag lika gärna kan flyga i något som har bevisat sin tillförlitlighet.

Många blir otroligt imponerade av att de har elektroniska "gardiner" och hipp belysning, men det är inget som jag tycker är värt speciellt mycket. Jag föredrar de lite mer traditionella flygplansmodellerna varje dag i veckan.
 

olo

Medlem
För mig som är totalt ointresserad av flygplansmodeller från ett tekniskt och utifrån perspektiv, är däremot ombordupplevelsen viktigare. I strävan efter bra hårdvara med modena kabiner är 787 en bra garant för det. Låt mig återkomma om det håller måttet, efter att jag provat. Hade jag sett fram emot ett modernt plan och hamnat i en kabin med 15 år mer på nacken hade jag blivit besviken, oavsett flygplansmodell.

I sak håller jag med @agehall och det beskriver min känsla till A380 som jag undrar varför så många suktar efter. Längtan efter att åka buss? Jag gillar BC.se där det finns så många andra aspekter som värdesätts än av vilken modell chassit är av.
 

agehall

Medlem
Bra hårdvara är förstås viktigt, men det har i sig inget med planets ålder att göra. Ett flygplans inredning byts normalt sett ut ett par gånger under flygplanskroppens livstid. Det finns även flera olika typer av inredning och vissa är inte alls roliga även om de är nya - titta bara på Emirates nya business...

Jag tycker inte man ska blanda ihop flygplanstyp och ålder med ombordprodukt. De är två olika saker och det bästa man kan göra är att läsa på och förstå vilken produkt det är man köper. Att sedan vissa flygplanstyper i ett visst flygbolags flotta har en viss ombordprodukt är inget jag tycker man ska dra generella slutsatser av.
 

Rebel

Medlem
Agehall mycket kan hända i luften och en gammal A340 jag åkte igår är nog inte så mycket bättre även om den är beprövad.

Vill du ha traditionell can du tänka dig Saab 340 från LAX -ARN??:p

Beroende på bolag så är ju Dreamlinern lätt att sove i för oss som åker där bak. Etiopians 5 stolar i rad är en perfect "säng" och det är ganska ofta ledigt där bak på sist raderna
 
Toppen