Senaste nytt

Malmö Aviation, vad är det för bolag?

Gralq

Medlem
Jag har bytt från SAS till Malmö Aviation nu efter en liten jobbflytt. Spontant så känns det trevligt men både flygplanen och (särskilt) Bromma känns tyvärr rätt sunkiga. Så jag ser fram emot de nya planen och hoppas att de inte blir ännu mer försenade än vad de redan är. =)

Servicen är det dock inga problem med och frukosten är helt i linje/lite bättre än SAS dito tycker jag.=)
 

62K

Ny medlem
Tror att de är punktligaste flygbolaget i Europa om inte inte i världen. Punktliga iallafall, vilket uppskattas.
 

Gralq

Medlem

Paby

Medlem
Det där sög ju lite. Frågan är väl vilka alternativ det finns som får flyga till/från Bromma ifall de börjar leta efter en annan modell/tillverkare?

Det finns inte många alternativ - Braathens har gått all-in med CSeries. Om man inte haft en reservplan kokande i bakgrunden ett tag så kan en ändrad inriktning bli tidsödande. Ev också kostsam, beroende på hur avtalet med Bombardier ser ut.

Bombardier har gjort ett antal utfästelser som dom är tvungna att leverera på för att Braathens ska få operera CSeries på Bromma gällande buller, banlängd mm och om man nu ser att något av dessa löften verkar bli svårt att hålla när flygtypen ska certifieras (vilket ännu inte skett) så kanske Braathens börjar dra öronen åt sig. Dessutom pågår en infekterad debatt och rättsprocess runt Bromma som Braathens är lika beroende går deras väg för att dom ska få operera CSeries. Det kanske börjar bli för många osäkra beroenden man inte har kontroll över och för många miljarder i luften, vem vet...
 

doc

Medlem
Jag var lite förvånad att man vågade satsa på en helt oprövad flygplanstyp så jag tycker det är sunt att vänta. Man skulle ju kunna välja Embraer E2-jets som alternativ tycker jag.
 

anbrand

Medlem
5 r/t med Malmö Aviation denna vecka och allt fungerat prickfritt. Kom tidigt till MMX idag och blev flyttad till tidigare flight till BMA. Bor man som jag på Södermalm är det en no brainer tidsmässigt jmf ARN, points or not, tid är lika viktigt för mig iaf.
 

Gralq

Medlem
Efter 3 månaders pendlande (1-2 turer UME-BMA i veckan) med MA nu så börjar jag tyvärr bli less.
Trängre flygplan än 737, längre flygtid, Bromma känns tyvärr väldigt nedgånget och har man väntetid så är det ohyggligt tråkigt. Eftermiddagsmaten smakar exakt likadant oavsett vad det är, även om det är en mindre sak. =)

Sedan ogillar jag skarpt att MA inte verkar skicka ut info om inställda eller förseende flyg, det får man veta när man kommer till Bromma. Free seating är ett gissel btw. =)

Det enda positiva är att det tar 15 min från jobbet till Bromma.

Summa summarum så återgår jag mest sannolikt till SAS när mitt halvårskort går ut även om jobbet ligger i Sundbyberg.
 
Toppen