Även jag gillar Malmö Aviation skarpt, men får sällan anledning att resa med dem. Betraktat som ren flygprodukt tycker jag att den tillhör de absoluta toppskiktet bland inrikesbolag i Europa...
Det enda jag ogillar, som marknadsförare, är väl deras namndifferentiering bland underleverantörerna. Malmö aviation operated by Sverigeflyg operated by Gotlandsflyg känns inte optimalt....
Utan att ha analyserat det närmre tror jag att Malmö Aviation idag är ett så etablerat varumärke, att inte blekingeborna byter till SAS för att man målar om flygplanen från "Blekingeflyg".
SAS går rätt väg när man numera, konsekvent, marknadsför sina flygningar som SAS, oavsett om de flygs av Jet time, Blue1 eller annan...
Jag kan inte låta bli att se en möjlighet till framtida codeshare på BMA-AUH med Etihad, som med t.e.x lilla regionalbolaget Darwin i Schweiz eller Air Baltic från Riga. Den sistnämnda kommer flyga samma flygplanstyp i CS100/300.