Senaste nytt

Malmö Aviation, vad är det för bolag?

agehall

Medlem
Det som stack ut då var att man alltid fick en varm handduk att torka sig med, hade aldrig sett det förut.

Stämmer bra det!

Bra bolag. Det enda dåliga jag kan komma på är att kärrorna börjar bli slitna (nya på G) och att det inte går (gick?) att välja plats ombord.

Det är fortfarande free-for-all-boarding, men jag har iaf aldrig råkat ut för att det är något problem...
 

Agö

Medlem
Stämmer bra det!



Det är fortfarande free-for-all-boarding, men jag har iaf aldrig råkat ut för att det är något problem...
Mittsäte på dessa ganska trånga och slitna Avro-kärror är inte kul (jfr SN som har 2-3 på sina). Själva grejen med Mavia är väl att man ska spara tid (Bromma ligger bättre till). Därför brukade jag komma till gate så sent som möjligt, gärna efter att boarding börjat, vilket till och från ledde till en trång upplevelse.
 

rvarttinen

Medlem
Malmö Aviation är helt ok. Flugit med dem till Malmö och Göteborg. Korta sträckor så det funkar ...
Plus att de flyger på Bromma. Loungen på Bromma, ja, den är rätt ok, men kanske inte något exalterande utbud direkt. Kommer in där med Priority Pass, då jag oftast flyger med Kalmarflyg när det kommer till BMA.
 

jth

Medlem
Jag flög en hel del med Malmö för ett 10-tal år sen, men mycket kan ju ha hänt sen dess. Då var det en klart bra upplevelse, gratis mat ombord och tom en öl på fredagseftermiddagarna mellan MMX och BMA.
Den fria seatingen gillade jag aldrig, men det brukade oftast fungera bra (det var aldrig någon ryanair-stylee).
Jag gissar att kärrorna kan börja upplevas som slitna nu dock, om de inte gjort några uppgraderingar av kabinen sedan tidigt 2000-tal.
Vad gäller förhållanden för personalen tror jag de är minst lika sjysta som övriga, men numera är väl alla lika goda kålsupare på den fronten (tänker inte minst på SAS bästa polare Jettime..)
 

Elge

Ny medlem
Tror Malmö Aviation är ett av få inrikesbolag som fortfarande bjuder på något att äta till samtliga passagerare. Oftast bara någon kaka på eftermiddagarna, men ska jag flyga morgonflyg MMA-Stockholm så tar jag gärna Malmö Aviation för frukostens skull (arbetsgivaren förordar SAS Go så ingen frukost när jag flyger SAS). Tycker även i övrigt att det är ett bra bolag.
 

doc

Medlem
Jo, men jag tycker de är värda lite hyllning. De har servicetänk, är flexibla, bjuder på mat, tidning och varm handduk ombord. Inget tjafs om huruvida vatten ingår eller inte inte. Har det blivit förseningar har jag blivit ombokad på tidigare avgång även fast jag köpt billigaste biljetten och allt detta till det facila priset av 480 kr enkel väg BMA - UME. Tipset är att välja bakre ingången och välja en av platserna där, då det är 2 + 2. Kanske inne om man ska till GOT eller MMX, men på BMA och UME används båda dörrarna. Även @Dr. Miles var nöjd med Malmö Aviation är vi flög tillsammans upp efter GOT-eventet.
 

Palazzi

Medlem
Även jag gillar Malmö Aviation skarpt, men får sällan anledning att resa med dem. Betraktat som ren flygprodukt tycker jag att den tillhör de absoluta toppskiktet bland inrikesbolag i Europa...

Det enda jag ogillar, som marknadsförare, är väl deras namndifferentiering bland underleverantörerna. Malmö aviation operated by Sverigeflyg operated by Gotlandsflyg känns inte optimalt....
Utan att ha analyserat det närmre tror jag att Malmö Aviation idag är ett så etablerat varumärke, att inte blekingeborna byter till SAS för att man målar om flygplanen från "Blekingeflyg".

SAS går rätt väg när man numera, konsekvent, marknadsför sina flygningar som SAS, oavsett om de flygs av Jet time, Blue1 eller annan...

Jag kan inte låta bli att se en möjlighet till framtida codeshare på BMA-AUH med Etihad, som med t.e.x lilla regionalbolaget Darwin i Schweiz eller Air Baltic från Riga. Den sistnämnda kommer flyga samma flygplanstyp i CS100/300.
 
Toppen