Senaste nytt

Malmö Aviation och Sverigeflyg bildar nytt gemensamt flygbolag - BRA!

Palazzi

Medlem
Det verkar som att det blir framåt slutet av februari i år. Strul med IT-bokningssystemet verkar ha senarelagt det hela.
Nya inrikesflygbolaget BRA lanseras i februari

Ett nytt matkoncept i nån form verkar också vara på gång. Lokala leverantörer verkar vara bland de nya matleverantörerna till BRA. Frukost verkar ingå i flygbiljetten, men resten av dagen synes det bli försäljning.
Umeårestaurang levererar mat till flygresenärer | Affärsnyheter från Västerbotten

Den nya hemsidan nedan:
BRA Outage

Jag är förväntansfull. Förutom designen, som för mig personligen inte är så viktig egentligen, tror jag det hela blir riktigt bra. 10min från kontoret med bil, vilket innebär att jag kan åka 30min innan avgång och ändå hinna.
 

olo

Medlem
Frågorna som jag klurar på inför BRA är vad som händer med ett par saker som idag skiljer sig mellan Malmö och Sverigeflyg
* Bonusprogram
* Buntbiljetter
* Handbagage (Malmö har max 50cm på BMA-MMX/GOT, Sverigeflyg max 45cm)
* Check-in & ombordstigningstider
* Stand-by-biljetter
 

NotRyan

Medlem
Frågorna som jag klurar på inför BRA är vad som händer med ett par saker som idag skiljer sig mellan Malmö och Sverigeflyg
* Bonusprogram
* Buntbiljetter
* Handbagage (Malmö har max 50cm på BMA-MMX/GOT, Sverigeflyg max 45cm)
* Check-in & ombordstigningstider
* Stand-by-biljetter
Det lär bli en s.k. harmonisering = Det sämsta i varje ingående del införs över hela linjen...
 

JoelG

Medlem
En fråga jag funderar på är vad hemsidan ska heta? Brottsförebyggande rådet (BRA.se) lär få mångdubbelt så många besökare mot idag.
 

mha321

Medlem
En fråga jag funderar på är vad hemsidan ska heta? Brottsförebyggande rådet (BRA.se) lär få mångdubbelt så många besökare mot idag.
flygbra.se verkar det som. Det är ju det som är målat på planen, så det blir dyrt att ändra (se tidigare i tråden).
 

Palazzi

Medlem
Sett att en restaurang i Halmstad o en i Umeå fått kontrakt för cateringen. Det är riktig mat vad jag förstår, och inte bara mackor (dock lättare varianter).

Vet inte om konsolideringen i BRA innebär att det kommer vara ombordmeny för allt, som på Sverigeflyg. Kanske väl mycket att hoppas på lättare förtäring för c/y+ biljett
 

Storsteffe

Medlem
"Dessutom kommer man via BRA kunna boka genomgående biljetter vidare med Finnair till Helsingfors och med Brussels Airlines till Bryssel." är det mest intressanta för mig i det hela.
 
Toppen