Malmö Aviation blivande medlem i Oneworld?

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Mattias Edstrom, 12 December 2011.

  1. Mattias Edstrom

    Mattias Edstrom Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Läste på TN att AY och TF kommer ingå sammarbete där man kommer kunna boka varandras biljetter i respektive system. Är det en början på att värva TF till Oneworld?
     
  2. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Knappast. TF lär nog inte vara stort nog för att platsa i någon av allianserna. Däremot är det nog ganska attraktivt att ha som anslutning för AY då båda flyger till BMA.
     
  3. Roger J

    Roger J Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Exakt, det är nog ett rent biljett/ruttsamarbete mellan Finnair och Malmö Aviation. Borde onekligen gynna båda.
    Skulle kunna tänka mig att man kanske kommer kunna tjäna Finnair-poäng dock (i någon framtid).
     
  4. henrik l

    henrik l Medlem

    Ort:
    KVB
    Land:
    Sverige Sverige
    Frågan är om dom kan få status som regionalbolag, typ Dragon Air. Men TF är nog även en lilleputt i det sammanhanget.
     
  5. Roger J

    Roger J Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Finnair har ju andra samarbetspartners utanför alliansen som Finncom/FlyBE.
     
  6. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Finncom, dessa underbara maskiner mellan Tallin och Helsingfors.
     
  7. Gnopps

    Gnopps Medlem

    Ort:
    HEL
    Land:
    Finland Finland
    Malmö Aviation samarbetade med KLM för några år sedan, man fick bonuspoäng på varandras flyg. Det här verkar vettigare och hoppas det leder till stora grejer för TF!
     
  8. henrik l

    henrik l Medlem

    Ort:
    KVB
    Land:
    Sverige Sverige
    Vill också minnas att man hade ett samarbete med Brussels Airlines på den tiden SN var kopplade till OW. Vill minnas att TF hade flighter till Bryssel. Skulle kunna tänka mig att det finns en större potential i att mata AY's Asienlinjer, än att mata SN's Afrikalinjer.
     
  9. henke12

    henke12 Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer, TF flög 2-3 avgångar per dag samtidgt som SN flög 2-3 st per dag fram till sommaren 2006 då den lades ner pga dålig lönsamhet....
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×