Malmö Aviation blir BRA --> slut på mat ombord?

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Mike@GOT, 21 September 2015.

1. Mike@GOT

Mike@GOT Medlem

Jag läste det här: I december får Sverige ett helt nytt inrikesflyg. | Malmö Aviation

Några av de fördelar du kommer att uppleva när vi blir BRA:
    Vi bjuder alltid på frukost fram till kl. 09.00 oavsett vilket pris du bokar.

Innebär det att mat ombord efter klockan 09:00 inte kommer att kosta pengar på det som tidigare var Malmö Aviations linjer? Synd i så fall!

2. Robin_L

Robin_L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    All mat från och med kl 09.00 kommer att kosta pengar. Kaffe/te kommer fortfarande att vara gratis.

3. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vem är det BRA för, passagerarna eller bolaget? Känns lite som att det går emot det som Malmö Aviation stått för tidigare. Det vore tråkigt om Sverige förlorar det enda kvarvarande serviceinriktade flygbolaget.

LarsCph, Erik M och tobbe88 gillar detta.
  4. Dumt för Kullaflyg har ju verkligen lyckas marknadsföra sig med att de serverar regional mat ombord från Bjärehalvön, vilket tom jag som aldrig åkt den linjen har fått höra om hur gott det har varit.

5. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Synd!

Att få något att tugga på när man flyger med Malmö Aviation är något jag uppskattat. Likaså den varma handduken.

Kan detta ha något med att göra att man "harmoniserar" servicen så att den blir lika på samtliga linjer inom BRA? Då man kör en del linjer med mindre flygplan med bara en ensam kabin personal bör ju påverka serviceutbudet.

En enhetlig servicenivån med en meny som gäller på samtliga linjer är kanske inte så fel ändå.

Erik M gillar detta.
  6. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast jag föredrar nog service ibland, än service aldrig...

Jag håller i övrigt med. Malmös stora konkurrensfördel mot SAS har varit att erbjuda mat ombord. För mina kollegor som inte bryr sig om bonuspoäng och lounger är det oftast det som avgör.

7. Aurora

Aurora Medlem

Vel, om ingen er villig å betale for service - så hvorfor skal det tilbys? Bedriftene drifter jo ikke for charity... Så lenge utviklingen i luftfartsbransjen går som den går - så er det umulig å være et serviceinriktad flygbolag. Man må kutte på alt for å kunne tilby billige billetter - ellers velger folk noe annet. Dessverre.

8. Morgan

Morgan Medlem

Är det på riktigt muffinsen eller den torra skinkmackan som gör stt folk väljer Malmö Aviation framför SAS eller Norwegian?

Jsg tackar konstant nej till "maten".

simonbertilsson gillar detta.
  9. sammyj

sammyj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Början på förfallet, har flugit mycket med MA och verkligen uppskattat det extra.

Erik M gillar detta.
  10. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man undrar hur lång tid det tar innan någon (SAS?) plockar upp och skriver om den gamla klassiska reklamfrasen från matvaruhandeln: "EPA är bättre än BRA."

henrik l, 011430121 och Martin Andersson gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!