Malmö Aviation - Bästa inrikesbolag för femte året i rad

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Jacob, 5 April 2011.

1. Jacob

Jacob Medlem

I slutet på mars vann Malmö Aviation för femte året i rad en Business Traveller Award för årets bästa inrikesbolag.
    Beslutet har tagits fram av 3500 beslutsfattare och affärsresenärer.

Kan bara hålla med! Malmö Aviation är ett mycket smidigt och pålitligt bolag när det kommer till inrikesresande.

5 personer gillar detta.
  2. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jo, TF tycker jag är ett mycket konkurrenskraftigt alternativ på de sträckor de flyger. Smart att de har mat med tydliga varumärken för att låta kunderna prova samt hålla kostnaden nere.

Till Malmö Aviations minus tycker jag hör att deras biljetter sällan kan kombineras med andra flygbolag, flygplanen de flyger (känns så packade och man ser knappt ut) samt att det är fri sätesplacering.

3. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska man resa exakt en rutt som Mavia trafikerar så får man väl erkänna att de är rätt bra. Superkort deadline för checkin och catering ingår fortfarande. Och lounger både i Malmö och Göteborg och Bromma till skkllnad från vissa andra...
    Men det tråkga med deras bonuspoäng är ju att man inte kan använda dem till så mycket skoj.

Last edited: 8 April 2011
  4. Jacob

Jacob Medlem

Har flygit en hel del Stockholm-Malmö och kan nästan inte förstå varför man skulle göra sig besväret att åka upp till Arlanda.

Ja det är ju Brussels Airlines du kan köra på. En liten resa till Afrika kanske? De har rätt bra täckning där!

5. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag tycker verkligen illa om den fria sätesplaceringen, måste då gå till gaten tidigare och det blir inte lika "civiliserat" vid boarding. SAS körde ju också med fri placering ett tag inrikes men slutade lyckligtvis med det.

6. Otroligt nog har jag aldrig flugit Malmö Aviation!

7. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Braathens Aviation köpte nyligen aktiemajoriteten i Sverigeflyg. Skall bli spännande att se vad det kommer att innebära i praktiken. Även om de själva hävdar motsatsen, undrar jag om de ändå inte kommer att integrera verksamheten i Malmö Aviation så småningom. Detta synnerligen välskötta fullservicebolag (med Bengt Roswall i spetsen) är i mitt tyckte ljusår ifrån Sverigeflyg vad gäller produkt och kundbemötande.

Sverigeflyg AB - Sverigeflyg säljer till Braathens Aviation - Mynewsdesk

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!